Linky číslo 4 a 5 budú tak od utorka predĺžené z Karlovej Vsi do Dúbravky a náhradná autobusová doprava - linka X5 sa týmto dňom ruší.
Autor TASR
Bratislava 14. novembra (TASR) – Najnovší termín, kedy by mali začať jazdiť električky do bratislavskej mestskej časti Dúbravka, je utorok 18. novembra. TASR o tom informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Adriana Volfová. Spojazdnenie trate už pritom preložili z dvoch termínov.
"Od utorka začnú opäť premávať električky číslo 4 a 5 do Dúbravky po modernizovanom úseku koľajovej trate," tvrdí teraz hovorkyňa.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostáva úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať, ktorú začali opravovať v polovici júla, mali najprv otvárať 10. novembra, potom termín posunuli na 14. novembra. "Práce mesiac dopredu nie vždy odhadnete. Keď sme počas posledného týždňa museli každý deň 24 hodín podbíjať koľajnice, aby sme to stihli, tak sme v piatok pochopili, že nemôžeme rušiť obyvateľov Dúbravky," vysvetľoval v pondelok (10. 11.) Roman Fuksa z firmy Metrostav. Polohu trate totiž upravoval podbíjací stroj, ktorý bol v noci hlučný.
Aj na dnes avizovaný dátum spojazdnenia trate deň predtým, vo štvrtok (13. 11.), zrušili. DPB tvrdil, že termín nestihla firma a hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán argumentoval, že mesto musí rešpektovať odporúčania odborníkov a bezpečnosť cestujúcich považuje za prvoradú. "Hneď, ako budeme mať odborne potvrdenú správu o tom, že dopravná cesta v Dúbravke je pre našich občanov úplne v poriadku, magistrát spustí užívanie električky v prospech Dúbravčanov. Môže to byť už v priebehu nasledujúcich dní," povedal vo štvrtok.
Termín na dokončenie prác má Metrostav až do konca novembra. Mesto argumentovalo, že trať chceli spojazdniť čím skôr, lebo DPB chýbajú vodiči autobusov, ktorí teraz vozia ľudí náhradnou dopravou do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," tvrdil Ščepán. Náklady na náhradnú dopravu stoja podľa jeho slov 170.000 eur na mesiac.
Električkovú trať by tiež dali do skúšobnej prevádzky ešte neskolaudovanú, proces kolaudácie sa mal začal až 18. novembra. "Vy však môžete sprístupniť prevádzku koľajových tratí už aj počas testovacej premávky," vysvetľoval hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.
Linky číslo 4 a 5 budú tak od utorka predĺžené z Karlovej Vsi do Dúbravky a náhradná autobusová doprava - linka X5 sa týmto dňom ruší.
Mesto modernizuje trať z európskych peňazí, za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom 85 percent financuje Európska únia, 10 percent štát a päť percent mesto.
"Od utorka začnú opäť premávať električky číslo 4 a 5 do Dúbravky po modernizovanom úseku koľajovej trate," tvrdí teraz hovorkyňa.
Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostáva úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať, ktorú začali opravovať v polovici júla, mali najprv otvárať 10. novembra, potom termín posunuli na 14. novembra. "Práce mesiac dopredu nie vždy odhadnete. Keď sme počas posledného týždňa museli každý deň 24 hodín podbíjať koľajnice, aby sme to stihli, tak sme v piatok pochopili, že nemôžeme rušiť obyvateľov Dúbravky," vysvetľoval v pondelok (10. 11.) Roman Fuksa z firmy Metrostav. Polohu trate totiž upravoval podbíjací stroj, ktorý bol v noci hlučný.
Aj na dnes avizovaný dátum spojazdnenia trate deň predtým, vo štvrtok (13. 11.), zrušili. DPB tvrdil, že termín nestihla firma a hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán argumentoval, že mesto musí rešpektovať odporúčania odborníkov a bezpečnosť cestujúcich považuje za prvoradú. "Hneď, ako budeme mať odborne potvrdenú správu o tom, že dopravná cesta v Dúbravke je pre našich občanov úplne v poriadku, magistrát spustí užívanie električky v prospech Dúbravčanov. Môže to byť už v priebehu nasledujúcich dní," povedal vo štvrtok.
Termín na dokončenie prác má Metrostav až do konca novembra. Mesto argumentovalo, že trať chceli spojazdniť čím skôr, lebo DPB chýbajú vodiči autobusov, ktorí teraz vozia ľudí náhradnou dopravou do Dúbravky. "A keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," tvrdil Ščepán. Náklady na náhradnú dopravu stoja podľa jeho slov 170.000 eur na mesiac.
Električkovú trať by tiež dali do skúšobnej prevádzky ešte neskolaudovanú, proces kolaudácie sa mal začal až 18. novembra. "Vy však môžete sprístupniť prevádzku koľajových tratí už aj počas testovacej premávky," vysvetľoval hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.
Linky číslo 4 a 5 budú tak od utorka predĺžené z Karlovej Vsi do Dúbravky a náhradná autobusová doprava - linka X5 sa týmto dňom ruší.
Mesto modernizuje trať z európskych peňazí, za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom 85 percent financuje Európska únia, 10 percent štát a päť percent mesto.