Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Bratislava

Električky na Hlavnú stanicu by mali začať jazdiť v septembri

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni.

Bratislava 28. augusta (TASR) - Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu by sa cestujúci mali opäť dostať začiatkom septembra. Mesto totiž tri mesiace modernizovalo trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúčilo. Dnes na mieste prebiehajú technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce. "Vyzerá to tak, že od začiatku septembra bude električka na Hlavnú stanicu premávať," uviedla pre TASR hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

Stavbu podľa jej slov dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. "V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené," podotkla.

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB) TASR potvrdila, že od 1. septembra bude obnovená električková doprava na Hlavnú stanicu. Keďže výluka na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra trvá naďalej, linka číslo 1 v tomto termíne nebude obnovená. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Obojsmerne bude premávať linka číslo 2, a to od medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni a s ukončením stavby rátalo koncom augusta. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.