Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Á.ÉRSEK: Pri výstavbe križovatky Triblavina sa budem držať odborníkov

Arpád Érsek. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Definitívne rozhodnutie by malo podľa rezortu padnúť na prelome októbra a novembra. 

Bratislava 24. októbra (TASR) – Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) sa bude pri dopravnom riešení diaľničnej križovatky Triblavina držať názoru odborníkov. Ako dnes uviedol, v utorok (25.10.) má v tejto veci vyniesť odborné stanovisko pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá prehodnocuje konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina. "Pre nás je hlavným cieľom napojenie diaľnic D1 a D4 a musíme spraviť preto všetko," skonštatoval minister.

Ministerstvo dopravy pre TASR minulý týždeň uviedlo, že spomínaná pracovná skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4, a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite. Definitívne rozhodnutie by malo podľa rezortu padnúť na prelome októbra a novembra. 

Vyjadrenia občianskych aktivistov či zástupcov petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 dnes minister hodnotiť nechcel. Podľa neho však Národná diaľničná spoločnosť (NDS) nemá peniaze navyše, aby investovala do infraštruktúr obcí.

Aktivisti z občianskeho združenia Triblavina chystajú v utorok o 16.00 h pred budovou ministerstva dopravy v Bratislave protest za lepšiu dopravu od Bratislavy po Trnavu. "Dlhé roky plánované, všetkými orgánmi odobrené, štúdiami podložené, územnými plánmi uzákonené riešenie zrazu po 10 rokoch nevyhovuje. A zmeny sa dejú potichu. Bez argumentov," tvrdí združenie. Trvá na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu. Podľa aktivistov sa má momentálne uvažovať v tomto úseku o stavaní osempruhovej diaľnice (4+4) bez kolektorov. Ministerstvo ale túto informáciu TASR minulý týždeň nepotvrdilo.

Koncom júna NDS konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu. "Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK. Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.