< späť

Ako sa VW napokon sám dopracoval k vysokej pokute a náhrade škody

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo

Vysoký manažér VW 5. augusta 2015 potvrdil kalifornskému úradu na ochranu životného prostredia CARB, že výsledky testov sú skutočné zmanipulované.

Hamburg 14. februára (TASR) – V septembri 2015 sa dostala na verejnosť správa, že hodnoty škodlivín vo výfukových plynoch vozidiel s dieselovým motorom Volkswagenu (VW) sú sfalšované. Tak sa pre najväčší európsky automobilový koncern začal škandál "dieselgate".

Nemecký manager magazin online (mmo) konštatuje, že nasledujúci odchod predsedu správnej rady koncernu a jej výkonného šéfa Martina Winterkorna spôsobil hlboký pokles akcií VW. Winterkorn pri odchode z funkcie uviedol: „Nie som si vedomý nejakej chyby.“

Avšak mmo v novembri 2015 uverejnil poznámky z interných dokumentov firmy, podľa ktorých vedenie o prekračovaných normách, ktoré viedli k dieselgate, vedelo už rok predtým. Dokonca ho varoval americký úrad na ochranu životného prostredia. Jeden referent písomne informoval Winterkorna o zistenia Američanov v máji 2014, ale ten nič nepodnikol.

Päť dní pred 18. septembrom minulého roku, bol to deň Winterkornovej rezignácie, sa otvorene hovorilo o tom, že koncern naprogramoval počítač v autách tak, aby počas kontrol výfukových plynov uvádzali nižšie hodnoty kysličníka uhličitého (CO2), než bola skutočnosť.

Vo Volkswagene sa rozšírilo podozrenie, že Američania pátrajú po zariadení, ktoré bráni uvádzať rovnaké hodnoty škodlivín počas bežnej jazdy áut a na testovacom zariadení. Hľadali zmanipulovaný softvér v ich palubnom počítači (defeat device).

Vysoký manažér VW 5. augusta 2015 potvrdil kalifornskému úradu na ochranu životného prostredia CARB, že výsledky testov sú skutočné zmanipulované.

Po tomto priznaní sa stalo aj vo Wolfsburgu jasné, že sa koncern nevyhne vysokej pokute a náhrade škody svojim zákazníkom.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.