Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 3. jún 2024Meniny má Karolína
< sekcia Ekonomika

Klienti bánk preferujú finančné benefity

Foto: TASR/AP

Odmeny sú pre Slovákov vždy niečím výnimočným, ani v zamestnaní nie sú samozrejmosťou.

Bratislava 26. septembra (TASR) - Ak chce banka naozaj potešiť svojho klienta, mala by mu darovať finančnú odmenu. Peniaze sú pre klientov bánk oveľa lepším darčekom, ako napríklad súťaže o atraktívne ceny, poukážky na nákup, alebo okamžité vecné darčeky v podobe technologických vychytávok. Vyplýva to z najnovšieho reprezentatívneho prieskumu agentúry 2muse pre Poštovú banku.

Až pre 43 % z opýtaných je finančná odmena najvýhodnejším bankovým benefitom. Oproti tomu okamžitý vecný darček, napríklad v podobe tabletu, smartfónu alebo počítača by privítalo iba 19 % z opýtaných, poukážky na nákup tovarov a služieb vo vybraných obchodoch 2 %.

"Klienti bánk preferujú finančné benefity, rôzne poukážky na nákup či súťaže strácajú na atraktivite," hovorí Daniel Bradáč, riaditeľ divízie marketingu Poštovej banky.

Odmeny sú pre Slovákov vždy niečím výnimočným, ani v zamestnaní nie sú samozrejmosťou. Podľa prieskumu viac ako 60 % zamestnaných ľudí buď nedostáva žiadne odmeny, alebo len do výšky 300 eur za celý rok (23 %).

Použitie odmeny závisí od jej výšky, najčastejšie však skončí rozpustená na bežné výdavky v domácnosti, nasledujú darčeky pre blízkych a dovolenka. Pätina ľudí si tieto odmeny sporí. Vyššie odmeny sa viac využívajú aj na sporenie a investície.