V dopoludňajších hodinách bolo registrovaných priemerne 300 bločkov za minútu.
Autor TASR
Bratislava 16. septembra (TASR) - Počas prvých dvanástich hodín možnosti registrácie prijala Národná bločková lotéria (NBL) viac ako 101.000 registrácií pokladničných bločkov. V dopoludňajších hodinách bolo registrovaných priemerne 300 bločkov za minútu, pričom prvý bol zaregistrovaný už 10 sekúnd po polnoci. Informoval o tom hovorca spoločnosti Tipos Rastislav Čépe.
Infraštruktúra lotérie podľa neho čelila aj niekoľkým útokom, ktoré zahlcovali systém státisícmi dotazov. Približne medzi desiatou až dvanástou hodinou dopoludnia z tohto dôvodu systém zaznamenával čiastočné výpadky.
"Naša infraštruktúra aj systém jej zabezpečenia je silnejšia ako infraštruktúra mnohých inštitúcií, ale takéto masívne útoky kombinované s reálnym množstvom záujemcov o registráciu spôsobili čiastočné výpadky, ktoré sa priebežne odstraňujú," priblížil generálny riaditeľ Tiposu Ladislav Kriška.
Mnohí záujemcovia o registráciu tiež mohli naraziť na fakt, že mailové kontá spoločností, poskytujúcich mailové adresy, vyhodnotili obrovský záujem svojich klientov ako možný útok na seba a zablokovali prístupy pre komunikáciu s Tiposom. Chvíľkový problém nastal aj s kontami gmail, kde interný IT systém tohto providera vyhodnotil nápor žiadostí o registráciu NBL ako spam.
Tipos podľa Krišku priebežne vyhodnocuje všetky podnety a vzniknuté problémy a odstraňuje ich. "Naše IT oddelenie, správa facebooku a všetky ostatné kanály pracujú naplno tak, aby sme všetky problémy, ktoré priebežne vznikajú, dokázali odstrániť," dodal.
Infraštruktúra lotérie podľa neho čelila aj niekoľkým útokom, ktoré zahlcovali systém státisícmi dotazov. Približne medzi desiatou až dvanástou hodinou dopoludnia z tohto dôvodu systém zaznamenával čiastočné výpadky.
"Naša infraštruktúra aj systém jej zabezpečenia je silnejšia ako infraštruktúra mnohých inštitúcií, ale takéto masívne útoky kombinované s reálnym množstvom záujemcov o registráciu spôsobili čiastočné výpadky, ktoré sa priebežne odstraňujú," priblížil generálny riaditeľ Tiposu Ladislav Kriška.
Mnohí záujemcovia o registráciu tiež mohli naraziť na fakt, že mailové kontá spoločností, poskytujúcich mailové adresy, vyhodnotili obrovský záujem svojich klientov ako možný útok na seba a zablokovali prístupy pre komunikáciu s Tiposom. Chvíľkový problém nastal aj s kontami gmail, kde interný IT systém tohto providera vyhodnotil nápor žiadostí o registráciu NBL ako spam.
Tipos podľa Krišku priebežne vyhodnocuje všetky podnety a vzniknuté problémy a odstraňuje ich. "Naše IT oddelenie, správa facebooku a všetky ostatné kanály pracujú naplno tak, aby sme všetky problémy, ktoré priebežne vznikajú, dokázali odstrániť," dodal.