Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. marec 2024Meniny má Jozef
< sekcia Ekonomika

BMW dementuje rokovania o spolupráci s Teslou

Zamestnanec leští kapotu elektrického sedanu Tesla Model S americkej automobilky Tesla Motors Foto: TASR/AP

BMW tvrdí, že s Teslou nerokuje o žiadnej konkrétnej spolupráci a neplánuje ani kúpiť podiely.

Düsseldorf 28. novembra (TASR) - Vyjadrenia šéfa amerického výrobcu elektromobilov Tesla Elona Muska k rokovaniam o spolupráci s BMW sa v nemeckej automobilke postarali o prekvapenie. Informoval o tom týždenník WirtschaftsWoche.

BMW tvrdí, že s Teslou nerokuje o žiadnej konkrétnej spolupráci a neplánuje ani kúpiť podiely. "Skupina BMW nemá záujem o získanie podielov v Tesle," tvrdí automobilka.

Musk totiž nedávno uviedol, že Tesla rokuje s BMW o spolupráci v oblasti vývoja technológie akumulátorov a nabíjacích staníc. Podľa neho BMW disponuje aj cenovo výhodnou výrobou uhlíkových vlákien, ktoré by boli zaujímavé pre karosérie Tesly.

Z dobre informovaných zdrojov v BMW zaznelo vysvetlenie, že v automobilovej branži sa každý rozpráva s každým, preto "informatívne rokovania" nemajú veľký význam. BMW síce teší každý kupec uhlíkových vlákien, to však platí "pre Teslu aj pre akéhokoľvek iného odberateľa".

Mníchovská automobilka si myslí, že po odstúpení Daimleru a Toyoty od spolupráce s Teslou sa chce Musk očividne ozdobiť značkou BMW. "Musk nás využíva na PR účely," píše BMW. V súčasnosti totiž nevidí žiadne výhody, ktoré by plynuli zo spolupráce s Teslou, pretože výrobca elektromobilov sa v žiadnej oblasti nemôže pochváliť technologickým náskokom.

BMW nesúhlasí ani s Muskovým tvrdením, že Nemecko potrebuje viac tovární na výrobu automobilových batérií a akumulátorových článkov. Musk zároveň oznámil, že plánuje v Nemecku vybudovať fabriku, no aj tu sa bude musieť vzdať BMW vo funkcii partnera: "Nepotrebujeme vlastnú továreň na články," zaznelo z Mníchova. Automobilka ich nepovažuje za tak dôležitý diel, aby ho nemohol získať od dodávateľa. BMW bude zabezpečovať elektronické riadiace jednotky a spájanie článkov do akumulátora, pretože práve to predstavuje "skutočnú inováciu".