< späť

VIDEO: Z Bratislavy sa najviac lieta do Londýna, Dublinu a Milána

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Michal Svítok

Riaditeľ letiska odhaduje, že v roku 2016 letisko vybaví 1,8 milióna cestujúcich.

Bratislava 18. januára (TASR) – Letisko Milana R. Štefánika v Bratislave vybavilo v roku 2015 celkovo 1,56 milióna cestujúcich. V porovnaní s rokom 2014 to predstavuje nárast o 208.686 pasažierov, čiže o 15,4 %. Na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave o tom informoval generálny riaditeľ letiska Ivan Trhlík.

"Je to trend, ktorý je trvalo udržateľný," konštatoval Trhlík. Odhaduje, že v roku 2016 letisko vybaví 1,8 milióna cestujúcich a v roku 2017 by to malo byť približne 2,1 milióna ľudí.



Najobľúbenejšou pravidelnou destináciou cestujúcich z bratislavského letiska bol pritom vlani Londýn. Za ním nasledoval Dublin, Miláno, Rím a Brusel. V prípade nepravidelných, čiže chartrových letov, dominovala turecká Antalya, za ňou Burgas v Bulharsku, grécky Rodos, Hurghada v Egypte a grécky Heraklion.

Čo sa týka pohybov, čiže pristátí a vzletov, tých letisko v roku 2015 zaznamenalo 24.622. V porovnaní s rokom 2014 to znamená nárast o 14,6 %. Z pohľadu dopravcov bola v minulom roku ťahúňom spoločnosť Ryanair. Tá z bratislavského letiska prepravila 1,01 milióna cestujúcich a v porovnaní s rokom 2014 si polepšila o 24,5 %.



Zároveň si dopravca zabezpečujúci chartrové lety – Travel Service v minulom roku polepšil o 4,2 %, keďže z Bratislavy prepravil 396.450 ľudí. České aerolínie si však vlani na bratislavskom letisku pohoršili o 7,7 % a prepravili 31.975 ľudí.

Spoločnosť flydubai, ktorá zo slovenského hlavného mesta lieta prvý rok, prepravila celkovo 29.606 ľudí a dopravca Pobeda Airlines, ktorý začal z Bratislavy lietať v decembri 2015, doposiaľ prepravil 3338 pasažierov.

TRHLÍK: Bratislavské letisko bude potrebovať investície vo výške 370 mil. eur

Vybudovanie novej pristávacej dráhy, rekonštrukcia tej súčasnej, nové nástupné mostíky alebo vybudovanie centra údržby. To všetko sú investície, ktoré bude Letisko M. R. Štefánika v Bratislave v budúcnosti potrebovať. Riaditeľ letiska Ivan Trhlík odhaduje ich výšku na 370 miliónov eur.

"Sú to investície, ktorým sa letisko v budúcnosti nevyhne," konštatoval na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave. Napríklad vybudovanie nového dráhového systému by malo podľa jeho slov slúžiť na ďalších 50 rokov. Ten, ktorý je v súčasnosti, je totiž už na konci životnosti. Najviac by mala stáť nová dráha, okolo 200 miliónov eur.

Plány potrebných investícií by chcelo mať letisko definitívne jasné okolo roku 2020. Už v tomto roku však chce Trhlík o nich spustiť odbornú diskusiu. "Potrebujeme mať stabilný dráhový systém vzletových a pristávacích dráh, chýba nám kvalitná vybavovacia plocha, chýba nám centrum údržby, nemáme hangáre, nemáme cargo terminál a nemáme nástupné mostíky pre cestujúcich," vymenoval Trhlík.




Hoci je nedávno dokončený terminál na letisku v Bratislave podľa jeho slov veľmi pekný, svojmu účelu nebude môcť slúžiť, ak sa nespravia úpravy infraštruktúry. "Dráhový systém je pre nás základný výrobný prostriedok," zdôraznil Trhlík.

Letisko však podľa neho nemá možnosť vygenerovať dostatok zdrojov na to, aby takúto investíciu pokrylo. Pokiaľ tak bratislavské letisko ostane aj naďalej v rukách štátu, bude to musieť riešiť cez štát. "Toto je investícia, ktorá je raz za 50 rokov," doplnil.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.

Úvod

CHMELÁR a HRABKO: O liekovú agentúru sme neprišli kvôli sobášom gejov

Smer-SD si chce kúpiť voličov sociálnymi opatreniami a OĽaNO núka tieňovú vládu, ktorej väčšina členov nie je dostatočne kompetentná, uviedli v TABLET.TV J. Hrabko a E. Chmelár.

Čelnú zrážku pri Šamoríne neprežili dve osoby

,aktualizované