Ekonomika

Britské reťazce prenajímajú priestory konkurencii a zábavným aktivitám

TASR, 6. marca 2016 17:04

Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov.

Na archívnej snímke obchod značky Tesco v Londýne Foto: TASR/AP
Londýn 6. marca (TASR) - Britské obchodné reťazce vzhľadom na pokles fyzického predaja a vzostup nákupov cez internet hľadajú možnosti, aby naplnili prázdnotou zívajúce priestory. Začínajú preto ponúkať nové impulzy, napríklad módne značky konkurenčných reťazcov a experimentujú aj s telocvičňami či detskými kútikmi. Informovala o tom agentúra Reuters.

Príkladom je supermarket Tesco vo Woolwichi, v juhovýchodnej časti Londýna, ktorý začína ponúkať odevy značiek Dorothy Perkins, Burton či Evans. Značky, ktoré doteraz ponúkala konkurencia, dostali k dispozícii takmer 1860 štvorcových metrov (m2) z celkovej plochy vyše 11.000 m2. Na tejto ploche Tesco pôvodne ponúkalo svoje hračky, kancelárske potreby a technológie, z ktorých mnohé sú teraz dostupné len na internetovej stránke reťazca.

Britská trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov. Hovorca Tesco uviedol, že Woolwich je názorným príkladom novej stratégie, ktorá má zákazníkom ponúknuť väčší výber a motivovať k opätovnej návšteve.

Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov. Podľa odborníkov však nie je vylúčené, že k exodu sa pripoja aj veľké reťazce, ako Tesco či Marks & Spencer. Podľa Centra prieskumu maloobchodu sa podiel internetu v Británii na celkovom maloobchodnom predaji vlani medziročne zvýšil z 13,5 % na 15,2 %. Pre porovnanie, v Nemecku bol v minulom roku podiel internetu 11,6 %, vo Francúzsku 8,0 % a v Taliansku len 2,5 %.

Britský sektor supermarketov v rokoch 2007 až 2014 rozšíril predajnú plochu približne o 3,2 milióna m2. Stalo sa tak napriek tomu, že online predaj je na vzostupe a tento vývoj je nezastaviteľný.

Britská dvojka Sainsbury priznal 6 % nevyužitej predajnej plochy, čiže takmer 140.000 m2. V rámci snahy zachovať supermarkety otvorené chce Sainsbury využiť akvizíciu spoločnosti Home Retail, vrátane jeho maloobchodnej dcéry Argos, v hodnote 1,3 miliardy GBP (1,68 miliardy eur). Argos by tak so svojimi koncesiami mohol zaplniť voľný priestor.

Ak reťazce nebudú schopné zabezpečiť ziskovosť svojich supermarketov, budú ich musieť zatvoriť. Tesco od príchodu nového prezidenta Davea Lewisa v roku 2014 zatvorilo 61 obchodov, britská štvorka Morrisons 21 a plánuje zatvoriť sedem ďalších. Najväčší britský odevný reťazec Marks & Spencers je podľa analytikov zrelý na kompletnú racionalizáciu supermarketov. Spoločnosť prevádzkuje v Británii takmer 900 obchodov, i keď sa snaží viac priestoru uvoľniť pre ziskovejšie potraviny.

(1 EUR = 0,77483 GBP)
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 13:26

Blížia sa letné dovolenky, ich súčasťou by malo byť cestovné poistenie
Okrem oddychu, dobrodružstva a príjemných zážitkov sa mnohí dovolenkári nevyhnú rizikám ako ochorenie, úraz alebo poškodenie či strata batožiny.

sk
dnes 12:15

OPEC stráca význam, jeho budúcnosť závisí od Saudskej Arábie
Saudská Arábia, ako najväčší producent v rámci OPEC a de facto líder ropného kartelu, mala celé desaťročia hlavné slovo pri rozhodovaní o ťažobných kvótach.

sk
dnes 11:55

Pellegrini by pri čerpaní eurofondov zvýhodňoval zaostalejšie regióny
Podpredseda vlády pre investície by sa chcel touto myšlienkou v novom úrade zaoberať.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac