Ekonomika

Budúcnosť reálnych emisných testov je stále viac ako neistá

TASR, 31. januára 2016 21:18

Doterajšie testy v laboratóriách sú podľa názoru odborníkov príliš mierne, keďže automobilky sa na ne môžu pripraviť.

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Brusel/Štrasburg 31. januára (TASR) - Nové európske pravidlá pre realistickejšie emisné testy dieselových vozidiel sú na spadnutie. O tom, či tieto predpisy sa začnú postupne zavádzať od jesene 2017, by sa mohlo rozhodnúť už v stredu 3. februára. Vtedy totiž zasadne plénum Európskeho parlamentu (EP), i keď výsledok hlasovania je stále viac ako nejasný. Informovala agentúra DPA.

Proti plánovaným veľkorysým ústupkom sa búria predovšetkým poslanci v ľavicovom tábore a medzi predstaviteľmi frakcie zelených. Podľa dohody z októbra minulého roka v prechodnom období budú môcť dieselové vozidlá vypúšťať až dvojnásobok škodlivých plynov než v laboratóriu. Európska komisia si však myslí, že aj napriek tomu ide o zlepšenie, keďže v budúcnosti sa dieselové autá budú testovať v reálnych podmienkach na ceste.

Doterajšie testy v laboratóriách sú podľa názoru odborníkov príliš mierne, keďže automobilky sa na ne môžu pripraviť. A nielen formou podvodného softvéru, ako v prípade Volkswagenu, ale aj pomocou úplne legálnych trikov. EK argumentuje, že reálne emisie tak môžu až päťnásobne presiahnuť údaje namerané v laboratóriu.

Tieto argumenty na ekologický výbor EP neurobili žiadny dojem a už v decembri plány odmietol. Otázka teraz znie, ako sa k nim postaví plénum. Podľa odborníkov prakticky nie je možné odhadnúť výsledok hlasovania. Jasné je však jedno: ak viac než polovica zo 751 poslancov bude hlasovať proti plánom, rokovania o emisných testoch sa začnú odznova.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

včera 20:45

Podľa A. Merkelovej je euro príliš slabé, dôvodom je politika ECB
Preto sú nemecké produkty relatívne lacné, dodala nemecká kancelárka.

sk
včera 19:49

PTG Slovakia bude vyrábať kolesá pre VW SK, zamestná sto ľudí
Montážna hala PTG Slovakia v priemyselnom parku P3 Bratislava neďaleko Lozorna, ktorá bola postavená na mieru, je od závodu VW SK vzdialená 14 kilometrov.

sk
včera 19:46

Po 28 rokoch odchádza riaditeľ Fordu do dôchodku. Firma má už náhradu
Vo funkcii ho vystrieda Jim Hackett, ktorý prišiel do automobilky v roku 2013 a v uplynulých 14 mesiacoch šéfoval divízii Ford Smart Mobility.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac