Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Ekonomika

Cenová vojna supermarketov zmiernila vplyv zvýšenia DPH v Poľsku

Ilustračná snímka. Foto: TASR - František Iván

Samotný dopyt po potravinách je ohraničený, vďaka čomu ich ceny prudko nezareagovali na zvýšenie DPH, povedal guvernér centrálnej banky.

Varšava 5. apríla (TASR) - Vplyv zvýšenia dane z pridanej hodnoty (DPH) na niektoré potraviny z nula na 5 % v Poľsku obmedzila cenová vojna medzi dvoma najväčšími miestnymi obchodnými reťazcami. Vyhlásil to v piatok guvernér poľskej centrálnej banky Adam Glapinski. TASR o tom informuje na základe správy agentúry PAP.

Nulovú sadzbu DPH zaviedla bývalá poľská vláda ako opatrenie na pomoc domácnostiam po tom, čo sa inflácia v krajine vo februári minulého roka vyšplhala na 18,4 %. Zrušeniu nulovej sadzby predchádzala cenová vojna medzi reťazcami Lidl a Bierdonka.

Päťpercentná sadzba, ktorá sa uplatňuje od 1. apríla tohto roka, má obmedzený vplyv vzhľadom na konkurenciu na trhu, povedal Glapinski. Samotný dopyt po potravinách je navyše ohraničený, vďaka čomu ich ceny prudko nezareagovali na zvýšenie DPH, uzavrel guvernér centrálnej banky.