Bratislava ako prvá samospráva na Slovensku zaviedla platenie dane z nehnuteľností bez nutnosti návštevy pošty.
Autor TASR
Bratislava 9. apríla (TASR) - Daň z nehnuteľností v Bratislave je aj tento rok možné zaplatiť on-line. Umožňuje to tzv. Bratislavské konto. Zaregistrovať sa doň musia záujemcovia do 17. apríla. Pri platení dane sa tak vyhnú žltým poštovým papierom a radom na pošte. TASR o tom informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla. Začiatkom apríla bolo v Bratislavskom konte zaregistrovaných viac ako 29.000 používateľov.
"Informácie o dani z nehnuteľností budú v kontách pribúdať od 29. apríla. Následne je potrebné daň v plnej sume uhradiť do 14. mája," priblížil Bubla s tým, že ak bude takýmto spôsobom daň uhradená, hlavné mesto už nebude posielať daňovníkom žiadne papiere navyše. Všetky informácie o digitálnej platbe dane z nehnuteľností spolu s postupom sú zverejnené na webe hlavného mesta.
V Bratislavskom konte sa momentálne nachádza najmä služba on-line platby dane z nehnuteľností a zoskupené služby mestských organizácií. Pribudli tiež pilotné transformované služby hlavného mesta, a to žiadosť o záväzné stanovisko k investičnej činnosti, žiadosť o stanovisko k investičnému zámeru a priznanie k dani z nehnuteľnosti. Postupne sa bude konto rozširovať o všetky služby a žiadosti mesta. Všetky služby budú dostupné aj pre tých, ktorí nemajú aktivovaný elektronický občiansky preukaz.
Bratislava ako prvá samospráva na Slovensku zaviedla platenie dane z nehnuteľností bez nutnosti návštevy pošty. Iniciovala zmenu zákona spolu s ministerstvom investícií i rezortom financií s dosahom na celé Slovensko. Podrobnosti pri elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb ustanovuje vo všeobecne záväznom nariadení.
V Bratislave je 210.000 daňovníkov fyzických osôb, ktoré platia každý rok daň z nehnuteľností. Pokiaľ by platilo 150.000 obyvateľov daň z nehnuteľností len digitálne, ročne by sa podľa magistrátu ušetrilo viac ako 2,2 tony papiera.
"Informácie o dani z nehnuteľností budú v kontách pribúdať od 29. apríla. Následne je potrebné daň v plnej sume uhradiť do 14. mája," priblížil Bubla s tým, že ak bude takýmto spôsobom daň uhradená, hlavné mesto už nebude posielať daňovníkom žiadne papiere navyše. Všetky informácie o digitálnej platbe dane z nehnuteľností spolu s postupom sú zverejnené na webe hlavného mesta.
V Bratislavskom konte sa momentálne nachádza najmä služba on-line platby dane z nehnuteľností a zoskupené služby mestských organizácií. Pribudli tiež pilotné transformované služby hlavného mesta, a to žiadosť o záväzné stanovisko k investičnej činnosti, žiadosť o stanovisko k investičnému zámeru a priznanie k dani z nehnuteľnosti. Postupne sa bude konto rozširovať o všetky služby a žiadosti mesta. Všetky služby budú dostupné aj pre tých, ktorí nemajú aktivovaný elektronický občiansky preukaz.
Bratislava ako prvá samospráva na Slovensku zaviedla platenie dane z nehnuteľností bez nutnosti návštevy pošty. Iniciovala zmenu zákona spolu s ministerstvom investícií i rezortom financií s dosahom na celé Slovensko. Podrobnosti pri elektronickej komunikácii a poskytovaní elektronických služieb ustanovuje vo všeobecne záväznom nariadení.
V Bratislave je 210.000 daňovníkov fyzických osôb, ktoré platia každý rok daň z nehnuteľností. Pokiaľ by platilo 150.000 obyvateľov daň z nehnuteľností len digitálne, ročne by sa podľa magistrátu ušetrilo viac ako 2,2 tony papiera.