Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Dni slovenských cestárov ponúkajú odborný program aj cestárske rodeo

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Cieľom dvojdňového podujatia je nielen odborná stránka, ale aj utužovanie cestárskeho kolektívu


Žilina 8. októbra (TASR) – Problematike eurofondov, rozvoju, správe a prevádzke cestných komunikácií v Žilinskom samosprávnom kraji (ŽSK) bola venovaná odborná časť 20. ročníka Dni slovenských cestárov, ktorý sa dnes začal v Žiline.

Cieľom dvojdňového podujatia je podľa predsedu Slovenskej cestnej spoločnosti (SCS) Jána Šedivého nielen odborná stránka, ale aj utužovanie cestárskeho kolektívu. "Všetko má smerovať k tomu, aby sme sa stretli formálne aj neformálne a porozprávali sa o problémoch v cestnom hospodárstve na Slovensku. Pretože už nie je iná platforma na utužovanie cestárskej komunity. V odbornej oblasti informujeme o rozvoji dopravy v určitom regióne, o spôsobe údržby, o tom, čo sa deje v oblasti cestného hospodárstva. Súčasťou spoločenskej časti je cestárske rodeo, súťaž jazdy zručnosti vodičov sypačov a futbalový turnaj," povedal Šedivý.

Podotkol, že prácu cestárov treba verejnosti viac vysvetľovať. "Keď je nejaký problém, cestári sú tí najhorší. To ma trošku mrzí a rád by som robil osvetu v zmysle, že tá práca nie je ľahká. Je ľahko robiť svoju robotu, keď máte vynikajúce podmienky a všetko je pripravené. Cestári často pracujú v tých podmienkach, ktoré majú. Nie vždy je dostatok prostriedkov. A ja si myslím, že ich prácu treba viac vysvetľovať, aby verejnosť pochopila, že to nie je jednoduchá práca. A myslím, že je to aj o práci s médiami. Aby nevyvolávali o cestároch obraz, že sú neschopní, nemožní, nevedia. Ale viacej vysvetľovať, prečo sa to robí a v čom to pomôže," doplnil Šedivý.

Riaditeľ Správy ciest (SC) Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Ivan Fábry informoval účastníkov jubilejného Dňa slovenských cestárov o organizovaní údržby, minulosti a víziách SC ŽSK. "Z nášho pohľadu nie je veľa rozostavaných ciest. Skôr sa to týka ciest prvej triedy a diaľnic. Po ich dobudovaní sa našim cestám určite uľaví. Potom budeme musieť získať finančné prostriedky, aby sme ich stabilizovali a dali do poriadku. A myslím si, že vydržia dlhšie z pohľadu nižšej intenzity premávky. Už pred dvomi rokmi sme aj kvôli tomu začali budovať finišérsku asfaltérsku čatu, aby sme si vedeli cesty vlastnými silami po troške poupravovať a dať do stabilnejšieho stavu," uviedol Fábry.

Cenu SCS za rok 2014 za mimoriadny prínos a aktívnu prácu pre cestnú spoločnosť si na podujatí prevzali Vladimír Budinský a Karol Grohman. "Veľmi si vážim toto ocenenie. Strávil som veľa času v predsedníctve Slovenskej cestnej spoločnosti. Bolo mi potešením robiť v cestárskej profesii, ktorá ma sprevádzala celý život a rád som uplatňoval skúsenosti. Tento rok som sa rozhodol už do predsedníctva nekandidovať. A človeka poteší, že za tú činnosť prišlo ocenenie," dodal Grohman.