Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 28. máj 2024Meniny má Viliam
< sekcia Ekonomika

Do evidencie OLO sa môžu Bratislavčania prihlásiť do konca februára

Zmenu treba vykonať osobne, a to na bratislavskom magistráte na oddelení miestnych daní a poplatkov.

Bratislava 28. novembra (TASR) – Bratislavčania, ktorí dostali výpovede zmlúv o odvoze a likvidácii komunálneho odpadu, sa môžu do evidencie prihlásiť do 28. februára 2013. Zmenu treba vykonať osobne, a to na bratislavskom magistráte na oddelení miestnych daní a poplatkov. Mesto na to v týchto dňoch upozorňuje občanov.

"Výpovede dostali Bratislavčania z dôvodu zmeny z dodávateľsko-odberateľského vzťahu na miestny poplatok v súlade so zákonom," vysvetľuje hovorkyňa bratislavského magistrátu Daniela Rodinová. Aby sa mesto vyhlo návalom pri vybavovaní prihlásenia sa do evidencie, výpovede zmlúv sa snaží zasielať rovnomerne tak, aby bol splnený termín do konca tohto roka. "Tým občanom, ktorým bola výpoveď doručená do konca roka, stačí, aby sa prihlásili do evidencie do dvoch kalendárnych mesiacov, teda do 28. februára 2013," pripomína hovorkyňa. Ak to však niektorí nestihnú, mesto im zo zákona predĺži lehotu na prihlásenie sa do 30. júna. Musia však mať na to objektívne dôvody.

Problémy s prihlásením sa do evidencie by mohli mať aj starí a chorí občania. "Preto sa môže tento úkon riešiť aj individuálnou cestou, a to tým spôsobom, že sa pracovisko evidencie presunie na miestny úrad," hovorí Rodinová. Prihlásiť ich však môže na základe zastúpenia aj niekto iný. Stačí predložiť písomné splnomocnenie, zákon o správe daní pritom nevyžaduje úradné overenie plnej moci.

Na magistrát musia Bratislavčania priniesť okrem občianskeho preukazu aj ďalšie doklady. Pri novom rodinnom dome list vlastníctva a pri jeho kúpe kúpno-predajnú zmluvu. Ak dom zmenil vlastníka, či už predajom, darovaním alebo dedičstvom, priniesť treba nový list vlastníctva, kúpno-predajnú zmluvu, darovaciu zmluvu alebo osvedčenie o dedičstve. Ak sa rodinný dom prenajíma, nájomnú zmluvu. Ak je zasielaný doklad na úhradu poplatku osobe, ktorá už zomrela, je potrebné nahlásiť zmenu a s občianskym preukazom predložiť aj úmrtný list. Pri prepise vlastníctva na inú osobu aj list vlastníctva a zmluvu.

Mesto sa podľa Rodinovej snaží, aby vybavovanie žiadostí prebiehalo plynule. Okolo 10.00 h sa na magistráte zvyšuje počet prihlasujúcich sa na približne 20 ľudí. "Tento počet kulminuje aj poobede okolo 15.00 hodiny," opisuje situáciu. Magistrát preto prijal opatrenia, aby sa čakacia lehota nepredlžovala a pracovisko evidencie doplnili najmä pri rodinných domoch o 100 percent stavu. "Zároveň budú prijaté ďalšie asistenčné kapacity absolventov škôl podľa možností z úradu práce. Chceme zdôrazniť, že v špičkovom čase vybavujú obnovenie zapojenia rodinných domov do evidencie všetci zamestnanci referátu, pričom pri zisťovaní indentifikácie nehnuteľností pomáhajú aj zamestnankyne z referátu nehnuteľností," uzavrela.