Sústredili sme sa na to, aby sme odstránili havarijné úseky a sanovali extrémne pomalé miesta, uviedol minister dopravy Andrej Doležal.
Autor TASR
Bratislava 4. decembra (TASR) - Ľudia by mali vedieť, kedy sa ktorá železničná trať bude rekonštruovať či modernizovať. Zistiť to môžu z Harmonogramu priorít v príprave a výstavbe železničnej infraštruktúry, ktorý v sobotu zverejnilo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR na svojom webe. Informoval o tom riaditeľ odboru komunikácie Ivan Rudolf.
"Sústredili sme sa na to, aby sme odstránili havarijné úseky a sanovali extrémne pomalé miesta. Veľká časť projektov sa preto týka riešenia trvalých alebo prechodných obmedzení traťových rýchlostí (POTR A TOTR), zvyšok sú modernizácie a zvyšovanie traťových rýchlostí," tvrdí minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Rezort sa rozhodol harmonogram zverejniť aj napriek tomu, že ešte musí prejsť medzirezortným pripomienkovým konaním. Doležala o to požiadali kolegovia na stredajšom rokovaní vlády (1. 12.), kedy bol z rokovania stiahnutý. "Materiál by na vládu ani nemusel ísť, chceme mu však dať väčšiu váhu. V uznesení sa totiž ukladá povinnosť ministrovi dopravy sa ním riadiť a ministrovi financií, aby naň vyčlenil financie v rámci možností štátneho rozpočtu," podotkol Doležal. To, že harmonogram pôjde do medzirezortného pripomienkového konania reálne podľa ministra nespôsobí žiadne problémy. "My totiž podľa neho postupujeme už teraz a na vládu ho opäť predložíme o pár týždňov," deklaroval.
Dokument vychádza podľa MDV z možností štátneho rozpočtu, financií z plánu obnovy či z operačných fondov Európskej únie určených na dopravu. Jeho cieľom je zlepšiť železničnú infraštruktúru a skvalitniť služby pre cestujúcich. Ročne pôjde na infraštruktúru 0,4 percenta HDP, čo na najbližších desať rokov predstavuje celkovo päť miliárd eur, uviedol rezort.
"Sústredili sme sa na to, aby sme odstránili havarijné úseky a sanovali extrémne pomalé miesta. Veľká časť projektov sa preto týka riešenia trvalých alebo prechodných obmedzení traťových rýchlostí (POTR A TOTR), zvyšok sú modernizácie a zvyšovanie traťových rýchlostí," tvrdí minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Rezort sa rozhodol harmonogram zverejniť aj napriek tomu, že ešte musí prejsť medzirezortným pripomienkovým konaním. Doležala o to požiadali kolegovia na stredajšom rokovaní vlády (1. 12.), kedy bol z rokovania stiahnutý. "Materiál by na vládu ani nemusel ísť, chceme mu však dať väčšiu váhu. V uznesení sa totiž ukladá povinnosť ministrovi dopravy sa ním riadiť a ministrovi financií, aby naň vyčlenil financie v rámci možností štátneho rozpočtu," podotkol Doležal. To, že harmonogram pôjde do medzirezortného pripomienkového konania reálne podľa ministra nespôsobí žiadne problémy. "My totiž podľa neho postupujeme už teraz a na vládu ho opäť predložíme o pár týždňov," deklaroval.
Dokument vychádza podľa MDV z možností štátneho rozpočtu, financií z plánu obnovy či z operačných fondov Európskej únie určených na dopravu. Jeho cieľom je zlepšiť železničnú infraštruktúru a skvalitniť služby pre cestujúcich. Ročne pôjde na infraštruktúru 0,4 percenta HDP, čo na najbližších desať rokov predstavuje celkovo päť miliárd eur, uviedol rezort.