Ekonomika

VIDEO: RegioJet opúšťa trasu do Košíc, s Érsekom sa nedohodol

TASR, 11. januára 2017 15:21, aktualizované 11. januára 17:42

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) pritom po dnešnom rokovaní vlády avizoval, že popoludní bude rokovať s majiteľom spoločnosti Radimom Jančurom.

Na kombosnímke minister dopravy Árpád Érsek a vlak spoločnosti RegioJet. Foto: TASR/AP
Bratislava 11. januára (TASR) - Súkromný dopravca RegioJet doručil v utorok 10. januára Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) oficiálne oznámenie o ukončení prevádzky šiestich vlakov na trase Bratislava - Košice.

"Posledné vlaky budú v danom úseku vedené 31. januára 2017," priblížila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Do tohto dátumu bude podľa jej slov preprava cestujúcich v týchto vlakoch zabezpečená podľa platného cestovného poriadku a s plným rozsahom služieb.

Železnice podľa hovorkyne akceptujú toto oznámenie. "Až do 26. februára 2017, kedy začne platiť prvá zmena cestovného poriadku, budú ŽSR uvedené vlaky evidovať ako nevypravené zo strany dopravcu, čo znamená aj penalizáciu," dodala Pavliková. Penalizácia je vypočítaná ako zmluvný postih podľa ceny za dopravnú cestu, čo je približne 9 eur za vlak a deň.

Rezort dopravy sa s RegioJetom nedohodol, dopravca odchádza z trasy do Košíc



Ministerstvo dopravy sa so súkromným dopravcom RegioJet na dnešnom rokovaní nedohodlo, spoločnosť tak stiahne od 31. januára 2017 svoje vlaky z trasy Bratislava - Košice.

"Urobíme všetko pre to, aby cestujúca verejnosť nepocítila túto zmenu a na hlavnej železničnej trati bol dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú vlakom cestovať," reagoval v dnešnom stanovisku minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Keďže požiadavka RegioJetu dotovať "žlté vlaky" by znamenala ďalšie zaťaženie rozpočtu rezortu dopravy, minister tento návrh súkromného prepravcu neakceptoval.


"Napriek tomu, že je nám to ľúto, z trate odchádzame," konštatoval pre TASR hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Pokiaľ totiž existuje cestovné zadarmo len v štátom dotovaných rýchlikoch, nie je podľa neho možné, aby na tejto trase fungovali komerční dopravcovia.

"Od ministerstva sme však počuli, že RegioJet je dôležitou súčasťou dopravného systému na Slovensku," dodal hovorca. Na ostatných tratiach tak bude spoločnosť naďalej štandardne fungovať. Po ukončení prevádzky na trase Bratislava - Košice chce pritom ešte posilniť linku Košice - Praha.

Železničný dopravca spoločnosť RegioJet v Košiciach, archívna snímka Foto: TASR/František Iván


Rozhodnutie prestať vypravovať vlaky na trase medzi Bratislavou a Košicami RegioJet oznámil začiatkom minulého týždňa. Ako dôvod uviedol opätovné zavedenie štátnych InterCity vlakov na túto trať. Súčasne s cestovným zadarmo v dotovaných rýchlikoch totiž nie je podľa dopravcu na trhu dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčne nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť.

Situáciu podľa dopravcu mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť cestujúcich zadarmo. A teda, že by štát komerčným dopravcom preplácal polovicu z toho, čo hradí na kompenzáciu cestovného zadarmo v dotovaných rýchlikoch. Zvyšok bol RegioJet ochotný zaplatiť z vlastného.

Rezort dopravy zároveň doplnil, že štátna Železničná spoločnosť Slovensko ministra ubezpečila, že je pripravená posilniť prepravné kapacity na uvoľnených tratiach tak, aby cestujúci nepociťovali odchod súkromného prepravcu. Predstavitelia RegioJetu zároveň podľa šéfa rezortu dopravy sľúbili, že nebudú blokovať trate a umožnia štátnemu dopravcovi zabezpečiť vlakovú dopravu na tejto trati.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

dnes 21:33

Pražské letisko má za sebou rekordný rok, obslúžilo 13 miliónov ľudí
Rast ťahali najmä linky do Veľkej Británie a Francúzska.

sk
dnes 20:29

Za zvyšovanie cien energie je zodpovedný Úrad vlády SR, tvrdí IDH
Hlavný problém tu totižto zostáva, že ceny energií sú na Slovensku spolitizované a súčasný spôsob regulácie tomu iba nahráva, hovorí v stanovisku Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

sk
dnes 18:25

Poplatok za rozvoj negatívne vplýva na trh, tvrdia podnikatelia
V praxi sa podľa zväzu ukazuje, že samosprávy budú naďalej požadovať, aby investori z vlastných peňazí zaplatili poplatok za rozvoj a súčasne aj takzvané vyvolané investície.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac