Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Ekonomika

Agrorezort podporuje kampaň Na bicykli do obchodu

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Ministerstvo pripomína, že viac ako polovica nákupov potravín sa dá odviezť na bicykli.

Bratislava 27. augusta (TASR) – Motivovať ľudí, aby za nákupmi cestovali na bicykloch, je cieľom celoslovenskej kampane s názvom Na bicykli do obchodu, ktorú podporuje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR. Médiá o tom v utorok informoval rezort.

Ministerstvo pripomína, že viac ako polovica nákupov potravín sa dá odviezť na bicykli. Spotrebitelia tak majú možnosť nielen urobiť niečo pre svoje zdravie, ale aj šetriť životné prostredie a parkovacie miesta. „Cyklistická doprava je jedným zo spôsobov, ako ponúknuť obyvateľom miest alternatívu voči individuálnej automobilovej doprave, ale je to aj forma zdravého životného štýlu,“ uviedla rezortná ministerka Gabriela Matečná (SNS).

Agrorezort upriamuje pozornosť na nové nákupné trendy, čoraz viac spotrebiteľov uprednostňuje menšie lokálne obchody a trhoviská pred veľkým hypermarketom. „Nákup základných potravín, ktorý obsahuje napríklad mlieko, maslo, syry, chlieb a pečivo, drobné mäsové výrobky, ovocie a zeleninu, váži od troch do piatich kilogramov. To je váha, ktorá sa dá ľahko odviezť v košíku na bicykli alebo v batohu,“ uvádza.

Podľa ministerky Matečnej na to, aby sa bolo možné po meste pohybovať na bicykli, je potrebné mať bezpečné cyklotrasy. Tie postupne pribúdajú na celom Slovensku. MPRV SR je riadiacim orgánom pre Integrovaný regionálny operačný program (IROP), v rámci ktorého môžu samosprávy získať prostriedky aj na cyklodopravu. Na obnovu a rekonštrukciu už existujúcich a budovanie nových cyklistických komunikácií, výstavbu doplnkovej cyklistickej infraštruktúry poputuje do regiónov 81,8 milióna eur. Dosiaľ bolo schválených 102 cyklistických projektov po celom Slovensku, z ktorých vzniknú desiatky cyklotrás primárne určených na dochádzanie do práce, školy, obchodu či za službami.

Podľa organizátorov kampane Na bicykli do práce, ľudia siahnu po automobiloch často možno len zo zvyku alebo pohodlnosti a využijú ho na svoj bežný nákup v obchode, ktorý je vzdialený možno len pár sto metrov od ich domu. „Neuvedomujú si, že práve takéto konanie zvyšuje počet áut na cestách, spôsobuje kolóny, plné parkoviská. Mestá potom riešia nové širšie cesty, obchvaty, a to všetko na úkor zelene a zdravia obyvateľstva. Automobil je v mnohých prípadoch potrebné riešenie, ale denno-denne sa stretávame so situáciami, keď ho vieme plnohodnotne nahradiť. Jednou z takýchto je aj cesta na nákup,“ konštatujú organizátori kampane.