Silnejší rast ekonomiky a nedostatok prepravných kapacít môže byť podľa jeho slov dobrou správou pre firmy, ktoré ťažké krízové obdobie prežili bez redukcie flotíl.
Autor TASR
Bratislava 7. októbra (TASR) - Zoštíhlené flotily nákladných dopravcov nemusia v budúcom roku stačiť na nárast dopytu po preprave, ktorý sa očakáva po silnejšom oživení ekonomiky v roku 2014. To môže následne priniesť vyššie sadzby pri preprave. Vyplýva to z prieskumu firmy DKV Euro Service, medzi riaditeľmi európskych pobočiek spoločnosti. Na prieskume sa začiatkom leta 2013 zúčastnilo osem riaditeľov, ktorí riadia pobočky spoločnosti v 15 európskych krajinách.
"Mnohé nasvedčuje tomu, že budúci rok sa konečne dočkáme dlho očakávaného rastu aj v autodoprave. V takom prípade však môžeme rýchlo dospieť do situácie, že dopyt prevýši kapacity autodopravcov," uviedol riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.
Množstvo európskych automobilových dopravcov totiž v uplynulom období redukovalo svoje flotily, často až na polovicu. "Ide o fenomén, ktorý sa netýka len Slovenska, ale prechádza naprieč celou Európou. Redukcia vozového parku sa stala súčasťou ozdravného procesu autodopravcov," doplnil Pavlík.
Silnejší rast ekonomiky a nedostatok prepravných kapacít môže byť podľa jeho slov dobrou správou pre firmy, ktoré ťažké krízové obdobie prežili bez redukcie flotíl. Podobná situácia sa podľa neho stala v polovici roka 2011. "Na trhu sa v dôsledku nečakaného nárastu dopytu náhle prejavil nedostatok kapacít na strane dopravcov. Dočasne prišlo k pozitívnej zmene v podobe zvýšenia sadzieb za dopravu," opísal. Toto obdobie však bolo podľa neho príliš krátke na zastabilizovanie celého sektora.
"Mnohé nasvedčuje tomu, že budúci rok sa konečne dočkáme dlho očakávaného rastu aj v autodoprave. V takom prípade však môžeme rýchlo dospieť do situácie, že dopyt prevýši kapacity autodopravcov," uviedol riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.
Množstvo európskych automobilových dopravcov totiž v uplynulom období redukovalo svoje flotily, často až na polovicu. "Ide o fenomén, ktorý sa netýka len Slovenska, ale prechádza naprieč celou Európou. Redukcia vozového parku sa stala súčasťou ozdravného procesu autodopravcov," doplnil Pavlík.
Silnejší rast ekonomiky a nedostatok prepravných kapacít môže byť podľa jeho slov dobrou správou pre firmy, ktoré ťažké krízové obdobie prežili bez redukcie flotíl. Podobná situácia sa podľa neho stala v polovici roka 2011. "Na trhu sa v dôsledku nečakaného nárastu dopytu náhle prejavil nedostatok kapacít na strane dopravcov. Dočasne prišlo k pozitívnej zmene v podobe zvýšenia sadzieb za dopravu," opísal. Toto obdobie však bolo podľa neho príliš krátke na zastabilizovanie celého sektora.