Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Dôvera nemeckých spotrebiteľov je najvyššia za 13 rokov

Foto: TASR/AP

Podľa GfK indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov v najväčšej ekonomike eurozóny.

Norimberg 28. januára (TASR) - Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky výrazne vzrástla a dosiahla najvyššiu úroveň za 13 rokov. Vyplýva to z prognózy inštitútu pre prieskum trhu GfK na február 2015, ktorú zverejnila agentúra RTTNews.

Podľa GfK indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov v najväčšej ekonomike eurozóny, sa vo februári zvýši na 9,3 bodu z januárových 9 bodov. Dosiahne tak najvyššiu hodnotu od novembra 2001, keď bol na úrovni 9,6 bodu. Analytici pritom predpovedali, že februárový ukazovateľ stúpne len mierne na 9,1 bodu.

GfK sa domnieva, že náladu nemeckých domácností očividne ovplyvnili klesajúce ceny palív. Vďaka tomu im v peňaženkách zostalo viac peňazí na ďalšie nákupy. To signalizuje, že spotrebiteľské výdavky zohrajú tento rok kľúčovú úlohu pri zabezpečení hospodárskeho rastu Nemecka.

Fakt, že medzi nemeckými spotrebiteľmi panuje "optimistická nálada", potvrdil už rast januárového čiastkového indexu, ktorý odráža ich názor na súčasnú situáciu v ekonomike o 8 bodov na 22,5 bodu.

Aj hodnota indexu očakávaní v otázke príjmov domácností tento mesiac stúpla o 6,8 bodu na 47,8 bodu a ich ochota utrácať vzrástla o 8,3 bodu na 57,4 bodu, čo je najvyššia úroveň tohto ukazovateľa za osem rokov.