Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

Rastie priemerný počet účastníkov elektronického trhoviska

Na snímke webstránka projektu. Bratislava, 16. septembra 2014. Foto: FOTO TASR - Michal Svítok

O 48 % vzrástol priemerný počet účastníkov aukcie v rámci obchodovania na elektronickom trhovisku od zavedenia zmien systému spustených v prvý februárový deň tohto roka.

Bratislava 23. apríla (TASR) - O 48 % vzrástol priemerný počet účastníkov aukcie v rámci obchodovania na elektronickom trhovisku od zavedenia zmien systému spustených v prvý februárový deň tohto roka. V absolútnom vyjadrení to predstavuje nárast z 2,32 na 3,45 účastníka v aukcii.

Vzrástol aj priemerný počet predložených ponúk v aukcii, a to až o 81 na 32,67 predložených ponúk. Priemerná úspora v aukcii pri tovaroch vzrástla z 5,74 % na 6,59 %. Pri službách, kde bola od 1.2.2017 zavedená možnosť elektronickej aukcie, sa táto možnosť využíva takmer v 75 % vyhlásených zákaziek a úspora v aukcii dosahuje 7,29 %.

K 3.4. sa zobchodovalo na elektronickom trhovisku od začiatku činnosti Elektronického kontraktačného systému (EKS) vyše 64.700 zákaziek v celkovej sume presahujúcej 660,7 milióna eur. Dosiahnutá úspora na uzatvorených zákazkách predstavuje hodnotu presahujúcu 194 miliónov eur. Potvrdzuje sa tak rastúci trend využívania funkcionality elektronického trhoviska.

V rámci elektronického trhoviska si obstarávatelia môžu vyberať z knižnice opisných formulárov, čo šetrí ich čas a zvyšuje komfort obstarávania. Knižnica v súčasnosti obsahuje 88.800 opisných formulárov. Počet registrovaných objednávateľov je na hranici 6000 subjektov a register dodávateľov ich obsahuje bezmála 13.000.

Elektronické trhovisko bolo zriadené 1. júla 2014 a v ostrej prevádzke funguje od 1. februára 2015. Povinne prostredníctvom EKS nakupuje štát, obec, vyšší územný celok, ako aj organizácie, ktoré sú nimi zriadené či majetkovo prepojené.

Dodávateľom Elektronického kontraktačného systému pre Ministerstvo vnútra (MV) SR je konzorcium Anasoft, Slovak Telekom a Tlačová agentúra Slovenskej republiky.