Sociálna poisťovňa má povinnosť od roku 2004 viesť Individuálny účet poistenca a bezplatne umožniť poistencovi prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu.
Autor TASR
Bratislava 4. apríla (TASR) - V Sociálnej poisťovni má elektronický prístup k svojmu Individuálnemu účtu poistenca (cez internetovú stránku) 35.727 fyzických osôb. Výhodou tejto komunikácie a pripojenia je, že občan si aj z pohodlia domova môže skontrolovať, či za neho zamestnávateľ respektíve on sám ako samostatne zárobkovo činná osoba, či ako dobrovoľne poistený odvádza poistné na sociálne poistenie a z akých vymeriavacích základov.
Je to pre neho dôležité nielen v budúcnosti pre rýchlejšie vybavenie si dôchodkovej dávky, ale aj pre overenie si, či a v akej sume získa nárok na dávky nemocenského poistenia či dávku v nezamestnanosti.
Údaje z Individuálneho účtu poistenca poskytuje poisťovňa na základe žiadosti občana aj písomne – za rok 2013 vybavila 10.000 takýchto žiadostí, privítala by však, ak by si občania zriadili elektronický prístup k tejto službe.
Sociálna poisťovňa má povinnosť od roku 2004 viesť Individuálny účet poistenca a bezplatne umožniť poistencovi prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu aj na internetovej stránke Sociálnej poisťovne.
Z tohto zdroja získa občan informácie nielen o svojom zárobku, resp. o vymeriavacom základe a o tom, či za neho bolo poistné odvedené, ale aj o vzniku a zániku sociálneho poistenia, o počte dní sociálneho poistenia, údaj o osobnom mzdovom bode, všeobecnom vymeriavacom základe a údaj o aktuálnej dôchodkovej hodnote na príslušný kalendárny rok, za ktorý sa informácia podáva. Údaje za obdobie predchádzajúceho kalendárneho roka sa sprístupňujú najskôr od 30. apríla kalendárneho roka.
Aby občan elektronický prístup k tejto službe získal, mal by osobne navštíviť ktorúkoľvek pobočku Sociálnej poisťovne. Po overení totožnosti na základe občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a podpísaní Dohody o používaní elektronických služieb mu Sociálna poisťovňa bezplatne pridelí prístupovú kartu (tzv. GRID karta), na základe ktorej získa prístup k informácii v elektronickej forme. V prípade zistenia nejakých nezrovnalostí sa uplatňuje reklamácia - a to listom, e–mailom, faxom alebo osobne. Ak je obsahom reklamácie požiadavka na opravu alebo doplnenie chýbajúcich údajov, najlepšie je obrátiť sa priamo na miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne. Ak má poistenec k dispozícii relevantné doklady, na základe ktorých je možné uskutočniť opravu alebo doplnenie údajov, je potrebné tieto doklady doložiť.
TASR informoval Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.
Je to pre neho dôležité nielen v budúcnosti pre rýchlejšie vybavenie si dôchodkovej dávky, ale aj pre overenie si, či a v akej sume získa nárok na dávky nemocenského poistenia či dávku v nezamestnanosti.
Údaje z Individuálneho účtu poistenca poskytuje poisťovňa na základe žiadosti občana aj písomne – za rok 2013 vybavila 10.000 takýchto žiadostí, privítala by však, ak by si občania zriadili elektronický prístup k tejto službe.
Sociálna poisťovňa má povinnosť od roku 2004 viesť Individuálny účet poistenca a bezplatne umožniť poistencovi prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu aj na internetovej stránke Sociálnej poisťovne.
Z tohto zdroja získa občan informácie nielen o svojom zárobku, resp. o vymeriavacom základe a o tom, či za neho bolo poistné odvedené, ale aj o vzniku a zániku sociálneho poistenia, o počte dní sociálneho poistenia, údaj o osobnom mzdovom bode, všeobecnom vymeriavacom základe a údaj o aktuálnej dôchodkovej hodnote na príslušný kalendárny rok, za ktorý sa informácia podáva. Údaje za obdobie predchádzajúceho kalendárneho roka sa sprístupňujú najskôr od 30. apríla kalendárneho roka.
Aby občan elektronický prístup k tejto službe získal, mal by osobne navštíviť ktorúkoľvek pobočku Sociálnej poisťovne. Po overení totožnosti na základe občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a podpísaní Dohody o používaní elektronických služieb mu Sociálna poisťovňa bezplatne pridelí prístupovú kartu (tzv. GRID karta), na základe ktorej získa prístup k informácii v elektronickej forme. V prípade zistenia nejakých nezrovnalostí sa uplatňuje reklamácia - a to listom, e–mailom, faxom alebo osobne. Ak je obsahom reklamácie požiadavka na opravu alebo doplnenie chýbajúcich údajov, najlepšie je obrátiť sa priamo na miestne príslušnú pobočku Sociálnej poisťovne. Ak má poistenec k dispozícii relevantné doklady, na základe ktorých je možné uskutočniť opravu alebo doplnenie údajov, je potrebné tieto doklady doložiť.
TASR informoval Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.