Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Andreja Holáka experti EK nemali voči správe nijaké námietky a súhlasili aj so slovenským postupom riešení v rámci smernice EÚ o biotopoch.
Autor TASR
Brusel 6. decembra (TASR) - Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre životné prostredie dnes pozitívne prijalo finálnu správu nezávislého experta o možných vplyvoch diaľnice D1 Turany-Hubová, uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy SR Andrej Holák po rokovaní s expertmi EK v Bruseli.
Slovenská delegácia bola už pred niekoľkými mesiacmi predstaviť pôvodnú správu o vplyvoch tohto diaľničného úseku na životné prostredie. Po pripomienkach zo strany verejnosti a ich zapracovaní do správy, čo bola jedna z požiadaviek EÚ, Holák dnes predstavil finálnu verziu tohto dokumentu. Ide o "správu o hodnotení vplyvov diaľnice na územia siete NATURA 2000 – primerané posúdenie" v súlade so smernicou o biotopoch 92/43/EHS.
"Naša správa bola prijatá zo strany Európskej komisie pozitívne. Ocenila náš postup a opatrenia, najdôležitejšia správa pre Slovensko však je, že komisia odsúhlasila, že môžeme pokračovať v rozpracovaní navrhnutých opatrení pri tomto variante a nemusíme sa vrátiť späť o niekoľko rokov do variantného posudzovania," povedal Holák v rozhovore pre TASR.
Takýto postoj EK je podľa neho naozaj dobrou správou pre Slovensko, lebo podľa realistických predstáv rezortu dopravy sa bude môcť začať s výstavbou tohto úseku diaľnice D1 v polovici roku 2015.
Holák okrem toho zdôraznil, že experti EK z odboru pre životné prostredie nemali voči správe nijaké námietky a súhlasili aj so slovenským postupom riešení v rámci smernice EÚ o biotopoch. Slovenská strana musí ešte technicky detailnejšie rozpracovať tieto opatrenia a celý postup, tak ako doteraz, transparentne odprezentovať verejnosti.
Dnešné rokovanie v Bruseli bola podľa Holáka posledná fáza rokovaní s EK, teraz nasleduje postup na národnej úrovni, keď ministerstvo musí dodatočné opatrenia previesť aj cez územné konanie a stavebné povolenie. Už by nič nemalo brániť tomu, aby celý projekt výstavby diaľničného úseku odsúhlasila Európska komisia.
Slovenská delegácia bola už pred niekoľkými mesiacmi predstaviť pôvodnú správu o vplyvoch tohto diaľničného úseku na životné prostredie. Po pripomienkach zo strany verejnosti a ich zapracovaní do správy, čo bola jedna z požiadaviek EÚ, Holák dnes predstavil finálnu verziu tohto dokumentu. Ide o "správu o hodnotení vplyvov diaľnice na územia siete NATURA 2000 – primerané posúdenie" v súlade so smernicou o biotopoch 92/43/EHS.
"Naša správa bola prijatá zo strany Európskej komisie pozitívne. Ocenila náš postup a opatrenia, najdôležitejšia správa pre Slovensko však je, že komisia odsúhlasila, že môžeme pokračovať v rozpracovaní navrhnutých opatrení pri tomto variante a nemusíme sa vrátiť späť o niekoľko rokov do variantného posudzovania," povedal Holák v rozhovore pre TASR.
Takýto postoj EK je podľa neho naozaj dobrou správou pre Slovensko, lebo podľa realistických predstáv rezortu dopravy sa bude môcť začať s výstavbou tohto úseku diaľnice D1 v polovici roku 2015.
Holák okrem toho zdôraznil, že experti EK z odboru pre životné prostredie nemali voči správe nijaké námietky a súhlasili aj so slovenským postupom riešení v rámci smernice EÚ o biotopoch. Slovenská strana musí ešte technicky detailnejšie rozpracovať tieto opatrenia a celý postup, tak ako doteraz, transparentne odprezentovať verejnosti.
Dnešné rokovanie v Bruseli bola podľa Holáka posledná fáza rokovaní s EK, teraz nasleduje postup na národnej úrovni, keď ministerstvo musí dodatočné opatrenia previesť aj cez územné konanie a stavebné povolenie. Už by nič nemalo brániť tomu, aby celý projekt výstavby diaľničného úseku odsúhlasila Európska komisia.