Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

EÚ vyčlení na úsek diaľnice Strážov - Brodno 201,7 milióna eur

Ilustračná snímka Foto: TASR/Michal Svítok

Projekt obsahuje výstavbu jedného tunela, dvoch diaľničných mostov, oporných múrov a protihlukovej bariéry.

Brusel 4. mája (TASR) - Európska komisia (EK) dnes schválila prvú fázu veľkého projektu v hodnote 243,6 milióna eur, s príspevkom z Kohézneho fondu EÚ vo výške 201,7 milióna eur, ktorá má za cieľ dobudovanie úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno.

Eurokomisárka pre regionálny rozvoj Corina Cretuová v tejto súvislosti zdôraznila význam investícií, ktorými exekutíva EÚ podporuje rozvoj kľúčových európskych dopravných koridorov. "Tento projekt, ktorý je súčasťou siete TEN-T, bude mať konkrétny a pozitívny dopad na priemysel, turistiku, pre majiteľov automobilov a obyvateľstvo tohto regiónu," zdôraznila eurokomisárka.

Komisia pripomenula, že finančne podporený úsek diaľnice D3 s prepojením na hlavný diaľničný ťah D1 na trase Bratislava - Trenčín - Žilina - Skalité, znamená cestné prepojenie medzi Poľskom, Českou republikou, Maďarskom a Rakúskom v rámci baltsko-jadranského dopravného koridoru. Komisia si takisto uvedomuje význam tohto diaľničného úseku, ktorý znamená obchvat mesta Žilina a podstatné zlepšenie dopravných prepojení v celom okolí Žiliny.

"Severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre mesta, zvýši sa bezpečnosť na cestách v celom kraji a v neposlednom rade sa výrazne pokročí vpred pri budovaní diaľničného spojenia Slovenska a Poľska," konštatoval tiež minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete).

Slovensko dnes nemá podľa jeho slov so svojím severným susedom žiadne diaľničné spojenie a týmto stavom trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale aj ľudia žijúci pri súčasných hlavných cestných ťahoch.

Projekt, ktorý EÚ v prvej fáze podporí sumou 201,7 milióna eur, obsahuje výstavbu jedného tunela, dvoch diaľničných mostov, oporných múrov a protihlukovej bariéry.

Výstavba uvedeného diaľničného úseku je spolufinancovaná slovenskou stranou cez Operačný program pre dopravu a týka sa dočerpania finančných zdrojov ešte z predošlého programového obdobia 2007-2013. Druhá fáza výstavby diaľničného úseku už bude financovaná cez eurofondy zo súčasného programového obdobia 2014-2020.