Šéf rakúskeho koncernu OMV Rainer Seele poznamenal, že samotná elektrická mobilita zápasí s množstvom prekážok, napríklad, pri získavaní surovín na výrobu batérií alebo budovaní infraštruktúry.
Autor TASR
Viedeň 29. novembra (TASR) - Šéf rakúskeho koncernu OMV Rainer Seele varuje pred tým, aby krajiny v rámci odklonu od tradičných spaľovacích motorov stavili výlučne na elektrickú mobilitu. "Elektrická mobilita určite príde a v budúcnosti zažijeme väčšiu diverzifikáciu vozového parku, no nemali by sme staviť na jedinú technológiu," povedal počas obchodného stretnutia Business Lunch, ktorú vo Viedni zorganizovala Raiffeisen Bank International (RBI).
Rozvoj elektrickej mobility bude v rôznych regiónoch sveta a aj v rámci Európy odlišný, napríklad, vo východnej Európe príde iným tempom než v západnej. Ropa a zemný plyn budú aj v budúcnosti potrebné, preto nevidí pre OMV nevyhnutnosť k výrazným zmenám činnosti.
Podľa neho by prioritou nemal byť počet určitého typu vozidla na cestách, ale zníženie emisií oxidu uhličitého (CO2). "Ako tak pozorujem vývoj v registráciách nových vozidiel, spotrebitelia sú natoľko neistí, že prechádzajú z dieselov na benzínové vozidlá. A to je ten najväčší nezmysel," myslí si Seele. "Podľa špecifických emisií CO2 je diesel neporaziteľný. Diesel nás nepodviedol." Podvody sa diali pomocou softvéru pre dosiahnutie dobrých hodnôt pri meraniach, ktoré by sa inak nedali splniť. Aj v prípade oxidov dusíka (NOx) sa emisie výrazne znížili.
Samotná elektrická mobilita zápasí s množstvom prekážok, napríklad, pri získavaní surovín na výrobu batérií alebo budovaní infraštruktúry. "Existujú predsa aj alternatívne technológie. Hovorím najmä o vodíkových technológiách, ktoré sa podľa môjho názoru zanedbávajú. Potešilo by ma, keby politika podporovala tému vodíka rovnako ako tému elektromobilov," dodal Seele.
Nie je prekvapením, že šéf OMV podporuje zemný plyn. "V dlhodobom horizonte predpokladáme, že spotreba ropy klesne a spotreba zemného plynu stúpne. Aj z hľadiska klímy je to rozumné a výhodné, keďže zemný plyn má spomedzi fosílnych palív s odstupom najlepšiu ekologickú bilanciu."
Ak chce Európa rýchlo znížiť emisie CO2, mala by obmedziť spotrebu uhlia tak, ako sa to úspešne podarilo v USA. Európske krajiny by mali prestať umelo dotovať uhlie a ceny energií sa dostanú na úroveň, na ktorej bude môcť zemný plyn úspešne konkurovať. Zemný plyn má podľa Seeleho budúcnosť aj v lodnej doprave. Prechod od ťažkého vykurovacieho oleja k dieselu už zaznamenal úspech, dlhodobo tu existuje potenciál pre zemný plyn.
Rozvoj elektrickej mobility bude v rôznych regiónoch sveta a aj v rámci Európy odlišný, napríklad, vo východnej Európe príde iným tempom než v západnej. Ropa a zemný plyn budú aj v budúcnosti potrebné, preto nevidí pre OMV nevyhnutnosť k výrazným zmenám činnosti.
Podľa neho by prioritou nemal byť počet určitého typu vozidla na cestách, ale zníženie emisií oxidu uhličitého (CO2). "Ako tak pozorujem vývoj v registráciách nových vozidiel, spotrebitelia sú natoľko neistí, že prechádzajú z dieselov na benzínové vozidlá. A to je ten najväčší nezmysel," myslí si Seele. "Podľa špecifických emisií CO2 je diesel neporaziteľný. Diesel nás nepodviedol." Podvody sa diali pomocou softvéru pre dosiahnutie dobrých hodnôt pri meraniach, ktoré by sa inak nedali splniť. Aj v prípade oxidov dusíka (NOx) sa emisie výrazne znížili.
Samotná elektrická mobilita zápasí s množstvom prekážok, napríklad, pri získavaní surovín na výrobu batérií alebo budovaní infraštruktúry. "Existujú predsa aj alternatívne technológie. Hovorím najmä o vodíkových technológiách, ktoré sa podľa môjho názoru zanedbávajú. Potešilo by ma, keby politika podporovala tému vodíka rovnako ako tému elektromobilov," dodal Seele.
Nie je prekvapením, že šéf OMV podporuje zemný plyn. "V dlhodobom horizonte predpokladáme, že spotreba ropy klesne a spotreba zemného plynu stúpne. Aj z hľadiska klímy je to rozumné a výhodné, keďže zemný plyn má spomedzi fosílnych palív s odstupom najlepšiu ekologickú bilanciu."
Ak chce Európa rýchlo znížiť emisie CO2, mala by obmedziť spotrebu uhlia tak, ako sa to úspešne podarilo v USA. Európske krajiny by mali prestať umelo dotovať uhlie a ceny energií sa dostanú na úroveň, na ktorej bude môcť zemný plyn úspešne konkurovať. Zemný plyn má podľa Seeleho budúcnosť aj v lodnej doprave. Prechod od ťažkého vykurovacieho oleja k dieselu už zaznamenal úspech, dlhodobo tu existuje potenciál pre zemný plyn.