< sekcia Ekonomika

Blíži sa termín na podanie odloženého daňového priznania

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Radovan Stoklasa

Už len približne dva týždne zostávajú občanom aj podnikateľom, ktorí si odložili podanie daňového priznania k dani z príjmu na koniec mája. Týka sa to 2932 daňovníkov.

Bratislava 18. mája (TASR) - Už len približne dva týždne zostávajú občanom aj podnikateľom, ktorí si odložili podanie daňového priznania k dani z príjmu na koniec mája. Týka sa to 2932 daňovníkov. Najviac daňovníkov si ale podanie daňového priznania odložilo až na koniec júna. V tomto prípade by však mali zbystriť pozornosť najmä fyzické osoby – podnikatelia. Týka sa ich totiž elektronická komunikácia.

Najviac daňovníkov si odložilo podanie daňového priznania na koniec júna (173.317). V tomto prípade chce však finančná správa upozorniť, že termín na podanie daňového priznania k dani z príjmov je v prípade júnového termínu pre víkend posunutý až na 2. júl.

"Upozorňujeme, že fyzické osoby – podnikatelia musia už po 1. júli komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Ak teda chce fyzická osoba – podnikateľ podať daňové priznanie ešte v papierovej forme, musí tak spraviť do 30. júna. V opačnom prípade sa musí čo najskôr zaregistrovať na elektronickú komunikáciu s finančnou správou. Papierové podanie podané po 1. júli (vrátane) nebude môcť finančná správa od fyzických osôb – podnikateľov akceptovať," zdôrazňuje Ivana Skokanová, hovorkyňa finančnej správy.

Už len elektronické podávanie platí aj v prípade, ak mal napríklad živnostník alebo iná fyzická osoba – podnikateľ, ako napríklad advokát, lekár, stavebný inžinier a pod., príjmy aj zo zahraničia a požiadal o predĺženie lehoty na podanie daňového priznania až na koniec septembra. Takéto daňové priznanie už bude môcť podať iba elektronicky. Odloženie podania daňového priznania až o šesť mesiacov využilo viac ako 20.000 daňovníkov.

Povinná elektronická komunikácia sa po 1. júli týka všetkých fyzických osôb podnikateľov podnikajúcich v zmysle obchodného zákonníka a registrovaných na dani z príjmu na daňovom úrade a ich podaní na finančnú správu. Preto ak majú napríklad zamestnancov, budú za nich elektronicky podávať prehľady o zrazených a odvedených preddavkoch počnúc júlom. V praxi to bude znamenať, že prvý Prehľad budú podávať elektronicky do konca júla za mesiac jún. Výhradne elektronická komunikácia bude pre nich platiť aj v prípade, ak budú náhodou po 1. júli žiadať napríklad o potvrdenie o nedoplatkoch, alebo budú podávať akékoľvek odvolanie a pod.

Zároveň netreba zabúdať ani na to, že ak bude fyzická osoba – podnikateľ chcieť využívať na elektronickú komunikáciu elektronický občiansky preukaz (eID), a takýmto spôsobom podpisovať všetky dokumenty, musí si ho najskôr vybaviť. "Je teda nevyhnutné v prvom rade navštíviť niektoré z klientskych centier okresných úradov alebo oddelenia vydávania dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru (OR PZ). Dôležité je mať aj platný podpisový certifikát, pôvodné podpisové certifikáty boli totiž Ministerstvom vnútra SR ešte koncom minulého roka zneplatnené," upozorňuje Skokanová.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.