Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Deutsche Bank má stratégiu na výrazné zlepšenie svojho imidžu

Sídlo banky Deutsche Bank vo Frankfurte nad Mohanom. Foto: FOTO TASR/AP

Dcéra Postbank sa na rozdiel od pôvodných zámerov nepredá, ale začlení sa do podnikania pre súkromných klientov a firmy.

Frankfurt nad Mohanom 7. marca (TASR) - Deutsche Bank (DB), najväčší nemecký úverový ústav, chce získať podporu investorov so zmenou svojej podnikateľskej stratégie. Na konci minulého týždňa vedenie DB schválilo „pre trh signály, ktoré majú rozptýliť pochybnosti o sile našej odolnosti,“ uviedol dnes personálny šéf ústavu Karl von Rohr na bankovom rokovaní vo Frankfurte nad Mohanom. Vlani na jeseň sa totiž objavili obavy o solídnosť ústavu, a tak došlo k rekordnému prepadu kurzu jeho akcií pod 10 eur.

V nedeľu (5.3.) schválilo vedenie DB súbor opatrení, ktoré by mali viesť k zmene jej imidžu. Konkrétne dcéra Postbank sa na rozdiel od pôvodných zámerov nepredá, ale začlení sa do podnikania pre súkromných klientov a firmy. Časti správy majetku sa budú kótovať na burze, aby si finančný koncern zabezpečil prílev čerstvých peňazí. Asi 8 miliárd eur chce koncern získať predajom nových akcií.

DB a Postbank majú spolu 20 miliónov súkromných klientov. Rohr povedal, že sa ústav bude intenzívne venovať digitalizácii svojich služieb a časom sa stane technologicky veľmi vyspelou inštitúciou.