Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Ekonomika

Pri elektronickej komunikácii pomôže Taxana

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Počet povinne elektronicky komunikujúcich daňovníkov neustále rastie a finančná správa chce aj takouto netradičnou formou spropagovať elektronickú komunikáciu a pomôcť jej klientom.

Bratislava 15. januára (TASR) - Finančná správa pripravila pre klientov ďalšiu novinku. Zverejnila animované video, ktoré prevedie fyzické osoby podnikateľov procesom registrácie a autorizácie na portáli správy. Súčasťou videa je aj vzor všeobecného podania.

Počet povinne elektronicky komunikujúcich daňovníkov neustále rastie a finančná správa chce aj takouto netradičnou formou spropagovať elektronickú komunikáciu a pomôcť jej klientom. Taxana, chatbot finančnej správy, vo videu vysvetľuje, ako elektronicky komunikovať s finančnou správou. Fyzické osoby podnikatelia, ktorým od júla 2018 vznikla povinnosť elektronickej komunikácie s finančnou správou, tak môžu prehľadnou formou zistiť všetky potrebné informácie. Taxana pútavou formou prevedie daňovníkov registráciou a autorizáciou. Vysvetlí tiež postup pri podávaní dokumentov.

"Ide o ďalší komunikačný nástroj, ktorého cieľom je pripraviť fyzické osoby podnikateľov na elektronickú komunikáciu s finančnou správou. Našim cieľom je priblížiť elektronickú komunikáciu klientom aj takouto zaujímavou, netradičnou formou. Vďaka videu im ukážeme, že zaregistrovať sa na elektronickú komunikáciu a podať finančnej správe akýkoľvek dokument, vôbec nie je zložité," vysvetlila prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.

Celé animované video je dostupné na portáli finančnej správy v časti elektronická komunikácia – praktické informácie, videonávody.

Finančná správa ho bude šíriť medzi daňové subjekty aj prostredníctvom svojej oficiálnej stránky na sociálnej sieti. Video je súčasťou intenzívnej komunikačnej kampane, ktorú finančná správa pripravila v súvislosti s rozširovaním elektronickej komunikácie od 1. júla 2018. Doteraz zorganizovala školenia k elektronickej komunikácii, pripravila informačný leták, ktorý poslala nezaregistrovaným daňovým subjektom, spravila redizajn portálu, zlúčila proces registrácie a autorizácie do jedného kroku pre fyzické osoby podnikateľov, ktoré konajú vo svojom mene. Zároveň rozdistribuovala informácie o elektronickej komunikácii v spolupráci s Ministerstvom vnútra SR aj na klientske centrá a okresné úrady, informácie sú dostupné aj na pracoviskách finančnej správy.