Finančná správa chce informovať verejnosť o podvodných praktikách, aby občania zbytočne neprichádzali o svoje peniaze a nenaleteli podvodníkom, ktorí ich chcú len zneužiť.
Autor TASR
Bratislava 12. júna (TASR) - Finančná správa upozorňuje na podvodníkov, ktorí sa snažia oklamať občanov a skrývajú sa za poplatky spojené s colným konaním. Apeluje na občanov, aby sa nenechali nachytať a neposielali im žiadne peniaze. Takéto konanie by mali okamžite nahlásiť na políciu. Informovala o tom Ivana Skokanová, hovorkyňa finančnej správy.
Na finančnej správe sa podľa hovorkyne objavili viaceré dopyty týkajúce sa podvodného konania. Vo väčšine prípadov ide o ženy, ktoré žiadajú o pomoc pri riešení situácie s prevzatím poštových zásielok a povinnosti platieb poplatkov. V každom prípade je opis podvodu veľmi podobný.
Spresnila, že obetiam podvodu zašle podvodník informáciu, že im majú doručiť peňažnú zásielku. V korešpondencii však podvodníci uvedú aj informáciu, že zásielky zadržiavajú colníci v niektorom členskom štáte EÚ (letisko vo Viedni, Paríži, slovenské hranice a podobne). Podvodník, s ktorým obete komunikujú, od nich žiada zloženie väčšej sumy peňazí (od 3000 po 45.000 eur) ako zábezpeku na rôzne colné poplatky ako daň, clo a podobne.
Poznamenala, že následne ich v krátkom čase (1 až 2 dni) urguje na zaplatenie požadovanej sumy s tým, že ak tak nespravia, prídu o zásielku peňazí vo výške 200.000 až 500.000 amerických dolárov. Žiaľ, na finančnú správu sa obete obrátia až v štádiu, keď už poslali cez rôzne platobné portály (nie banky) peniaze v rôznych výškach a "balík" s finančnou hotovosťou im napriek tomu nebol doručený. V tomto prípade už neexistuje iné riešenie, ako obrátiť sa na políciu a podať trestné oznámenie.
Finančná správa chce informovať verejnosť o týchto podvodných praktikách, aby občania zbytočne neprichádzali o svoje peniaze a nenaleteli podvodníkom, ktorí ich chcú len zneužiť. Finančná správa vyzýva verejnosť, aby na takéto emaily nereagovali, peniaze v žiadnom prípade neposielali a obrátili sa na políciu. Rovnako upozorňuje, že pri preclievaní zásielok komunikuje s osobu, ktorá tovar predložila colnému orgánu výhradne elektronickou komunikáciou a nie e-mailom, alebo inou komunikáciou z vymyslených adries.
Finančná správa tiež upozorňuje, že dovozné platby sa neplatia žiadnej inej osobe, iba colnému orgánu, okrem prípadov, keď príjemca zásielky splnomocní na zastupovanie v colnom konaní inú osobu, napr. prepravcu. V takomto prípade zaplatí dovozné platby tejto osobe pri fyzickom prevzatí zásielky.
Na finančnej správe sa podľa hovorkyne objavili viaceré dopyty týkajúce sa podvodného konania. Vo väčšine prípadov ide o ženy, ktoré žiadajú o pomoc pri riešení situácie s prevzatím poštových zásielok a povinnosti platieb poplatkov. V každom prípade je opis podvodu veľmi podobný.
Spresnila, že obetiam podvodu zašle podvodník informáciu, že im majú doručiť peňažnú zásielku. V korešpondencii však podvodníci uvedú aj informáciu, že zásielky zadržiavajú colníci v niektorom členskom štáte EÚ (letisko vo Viedni, Paríži, slovenské hranice a podobne). Podvodník, s ktorým obete komunikujú, od nich žiada zloženie väčšej sumy peňazí (od 3000 po 45.000 eur) ako zábezpeku na rôzne colné poplatky ako daň, clo a podobne.
Poznamenala, že následne ich v krátkom čase (1 až 2 dni) urguje na zaplatenie požadovanej sumy s tým, že ak tak nespravia, prídu o zásielku peňazí vo výške 200.000 až 500.000 amerických dolárov. Žiaľ, na finančnú správu sa obete obrátia až v štádiu, keď už poslali cez rôzne platobné portály (nie banky) peniaze v rôznych výškach a "balík" s finančnou hotovosťou im napriek tomu nebol doručený. V tomto prípade už neexistuje iné riešenie, ako obrátiť sa na políciu a podať trestné oznámenie.
Finančná správa chce informovať verejnosť o týchto podvodných praktikách, aby občania zbytočne neprichádzali o svoje peniaze a nenaleteli podvodníkom, ktorí ich chcú len zneužiť. Finančná správa vyzýva verejnosť, aby na takéto emaily nereagovali, peniaze v žiadnom prípade neposielali a obrátili sa na políciu. Rovnako upozorňuje, že pri preclievaní zásielok komunikuje s osobu, ktorá tovar predložila colnému orgánu výhradne elektronickou komunikáciou a nie e-mailom, alebo inou komunikáciou z vymyslených adries.
Finančná správa tiež upozorňuje, že dovozné platby sa neplatia žiadnej inej osobe, iba colnému orgánu, okrem prípadov, keď príjemca zásielky splnomocní na zastupovanie v colnom konaní inú osobu, napr. prepravcu. V takomto prípade zaplatí dovozné platby tejto osobe pri fyzickom prevzatí zásielky.