Samospráva podľa hlavnej architektky mesta Bratislava zohráva v uplatňovaní inteligentných riešení významnú úlohu.
Autor TASR
Bratislava 21. apríla (TASR) – Smart City riešenia nepomôžu vyriešiť dopravný problém Bratislavy, prispievajú však k tomu, aby sa znižovala uhlíková stopa. Poukázala na to hlavná architektka mesta Bratislava Ingrid Konrad s tým, že inteligentné riešenia sú budúcnosťou miest.
"Keď sa riadime naším osobným životom, tak tiež sa snažíme nájsť tie inteligentné riešenia, tie najrozumnejšie, ktoré nám prinesú najlepšie efekty pre náš súkromný život, a takisto to je aj v živote mesta," priblížila Konrad.
Takéto riešenia podľa nej zahŕňajú čipy pri hľadaní parkovacích miest, informačný systém o príchode prostriedkov mestskej hromadnej dopravy či wifi v električkách a trolejbusoch. "Všetky tieto inteligentné riešenia prispievajú k tomu, aby sa znižovala uhlíková stopa, aby autá nemuseli krúžiť, aby skôr zaparkovali, a tak ďalej," dodala s tým, že dokážu eliminovať negatívny vplyv dopravy na mesto. Nemyslí si však, že tieto riešenia pomôžu vyriešiť dopravný problém Bratislavy. Základné dopravné riešenie podľa nej spočíva v urbanisticko-dopravnej koncepcii, ktorá by sa mala dotiahnuť.
Samospráva podľa nej zohráva v uplatňovaní inteligentných riešení významnú úlohu. "Musíme mať dáta, a to je práve ten kameň úrazu, že my tie dáta musíme zhromažďovať, spracovať, čiže samospráva dostáva ako keby inú rolu tieto dáta otvárať a určite sa nájdu technické a technologické možnosti, kde s týmito dátami rôzne firmy vedia urobiť benefity pre toto mesto," vysvetlila Konrad. Zároveň doplnila, že dát, ktoré vie mesto otvoriť občanom alebo firmám, je relatívne málo.
"Keď sa riadime naším osobným životom, tak tiež sa snažíme nájsť tie inteligentné riešenia, tie najrozumnejšie, ktoré nám prinesú najlepšie efekty pre náš súkromný život, a takisto to je aj v živote mesta," priblížila Konrad.
Takéto riešenia podľa nej zahŕňajú čipy pri hľadaní parkovacích miest, informačný systém o príchode prostriedkov mestskej hromadnej dopravy či wifi v električkách a trolejbusoch. "Všetky tieto inteligentné riešenia prispievajú k tomu, aby sa znižovala uhlíková stopa, aby autá nemuseli krúžiť, aby skôr zaparkovali, a tak ďalej," dodala s tým, že dokážu eliminovať negatívny vplyv dopravy na mesto. Nemyslí si však, že tieto riešenia pomôžu vyriešiť dopravný problém Bratislavy. Základné dopravné riešenie podľa nej spočíva v urbanisticko-dopravnej koncepcii, ktorá by sa mala dotiahnuť.
Samospráva podľa nej zohráva v uplatňovaní inteligentných riešení významnú úlohu. "Musíme mať dáta, a to je práve ten kameň úrazu, že my tie dáta musíme zhromažďovať, spracovať, čiže samospráva dostáva ako keby inú rolu tieto dáta otvárať a určite sa nájdu technické a technologické možnosti, kde s týmito dátami rôzne firmy vedia urobiť benefity pre toto mesto," vysvetlila Konrad. Zároveň doplnila, že dát, ktoré vie mesto otvoriť občanom alebo firmám, je relatívne málo.