Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 6. máj 2024Meniny má Hermína
< sekcia Ekonomika

Vstup tretieho operátora na slovenský trh predznamenal zmeny

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Spoločnosť O2 (niekdajšia Telefónica Slovakia) zmenila od základov zaužívané pravidlá mobilného telefonovania, ktoré na trhu do jej príchodu prevládali.

Bratislava 11. februára (TASR) - Spoločnosť O2 (niekdajšia Telefónica Slovakia) vstúpila na slovenský telekomunikačný trh pred desiatimi rokmi. Počas svojej histórie zmenila od základov zaužívané pravidlá mobilného telefonovania, ktoré na trhu do jej príchodu prevládali.

Po desiatich rokoch pôsobenia má O2 na Slovensku takmer 1,9 milióna zákazníkov. Prelomovým obdobím bol september 2008, keď O2 predstavilo novú ponuku pod názvom O2 Fér, čo znamenalo zmenu pravidiel mobilného telefonovania na Slovensku. Férový prístup k zákazníkovi sa stáva hlavným princípom pôsobenia operátora na slovenskom trhu. O2 zrušilo nezmyselné poplatky, malé písmenká v reklame ako jednoznačný záväzok transparentnej komunikácie a zrušilo aj viazanosť pre všetkých rezidentných zákazníkov. Spoločnosť zároveň ako prvá priniesla dáta na predplatenej karte.

Tretí mobilný operátor začal postupne zapínať svoju vlastnú 3G sieť, ktorá aktuálne pokrýva 80 % populácie. Sústredil sa aj na budovanie LTE siete. 4G sieť je už dostupná pre 70 % populácie SR. V druhej fáze, ktorá odštartovala koncom septembra 2016, sa za necelé 4 mesiace podarilo zvýšiť dostupnosť vlastnej 4G LTE siete z 25 % populácie SR na 70-% pokrytie.

Stopercentným vlastníkom spoločnosti O2 Slovakia, s.r.o., je spoločnosť O2 Czech Republic, a. s. Väčšinovým vlastníkom O2 Czech Republic je finančná skupina PPF.