Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Keď RegioJet odíde z trasy, ZSSK je pripravená nahradiť zrušené vlaky

Prvý vlak InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) do Košíc čaká na Hlavnej železničnej stanici v Bratislave na vypravenie 11. decembra 2016. Foto: TASR/Michal Svítok

Rozhodnutie prestať prevádzkovať vlaky na trase Bratislava - Košice oznámil RegioJet v utorok 3. januára. Z trate chce dopravca odísť od 31. januára 2017.

Bratislava 4. januára (TASR) - V prípade odchodu súkromného dopravcu RegioJet z trate Bratislava - Košice, je štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripravená nahradiť zrušené vlaky bez ďalších podmienok voči štátnemu rozpočtu. Ukrátené pritom podľa štátneho dopravcu nebudú ani mestá, kde dnes InterCity (IC) vlaky nezastavujú.

"Dnes sa intenzívne pripravujeme na potenciálnu zmenu grafikonu," avizoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Dopravca si je podľa jeho slov vedomý, že cestujúci z miest, ktoré dnešné IC vlaky ZSSK neobsluhujú, majú obavy o kvalitu cestovania. "Preto prioritne riešime nové, nedotované spojenia tak, aby dnešná obslužnosť jednotlivých staníc zostala zachovaná," prisľúbil člen predstavenstva ZSSK Karol Martinček.

ZSSK zatiaľ nemá k dispozícii oficiálne potvrdenie o ukončení prevádzky vlakov súkromným dopravcom na linke Bratislava – Žilina – Košice. RegioJetom prevádzkované časy v grafikone ŽSR ešte nie sú zrušené. "Už v minulosti totiž zaznelo na túto tému množstvo vyhlásení, preto s konkrétnymi informáciami a rozhodnutiami o nových spojoch, obehoch súprav či dopravnej ceste bude ZSSK čakať až do oficiálneho potvrdenia odchodu spoločnosti RegioJet z danej trate," dodal hovorca firmy Tomáš Kováč.

Svoje rozhodnutie prestať prevádzkovať vlaky na trase Bratislava - Košice oznámil RegioJet v utorok 3. januára. Z trate chce dopravca odísť od 31. januára 2017. Ako dôvod svojho rozhodnutia uviedol opätovné zavedenie IC vlakov na túto trať. Súčasne s cestovným zadarmo v dotovaných rýchlikoch totiž nie je podľa dopravcu na trhu dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčne nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť.