Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 17. máj 2024Meniny má Gizela
< sekcia Ekonomika

Kofola otvára v Prahe prvú reštauráciu

Foto: wikimedia.org

V najbližších piatich rokoch sa chystá Kofola s reštauráciami expandovať v Česku a na Slovensku.

Praha 10. augusta (TASR) - Popredný výrobca nealkoholických nápojov Kofola vstupuje do neľahkého reštauračného biznisu. V utorok (11.8.) v centre Prahy otvorí svoj pilotný podnik NAGRILU. V nasledujúcich rokoch majú nasledovať desiatky ďalších. Informoval o tom český internetový portál idnes.cz.

Po akvizícii desiatok barov s lisovanými ovocnými a zeleninovými šťavami značky UGO a Mangaloo sa československá retro značka chce presadiť aj na poli plnohodnotného reštauračného biznisu. Koncept reštaurácií NAGRILU sa bude odlišovať tým, že pôjde o rýchle občerstvenie, avšak s obsluhou a ponukou jedál z čerstvých surovín.

Pilotnú reštauráciu otvoria v utorok v pražskej Jindřišskej ulici. V najbližších piatich rokoch sa chystá Kofola s reštauráciami expandovať v Česku a na Slovensku.

"V dlhodobejšom horizonte by malo ísť o desiatky podnikov s tým, že koncept počíta s rôznymi veľkosťami - od reštaurácií, ako je tá v Jindřišskej, až po menšie priestory napríklad v obchodných centrách, a to predovšetkým formou franchisingu," povedala idnes.cz hovorkyňa Kofoly Jaroslava Musilová.

S otváraním reštaurácií pomáha Erik Zlámal, ktorý v minulosti pre spoločnosť AmRest otváral v Česku reštaurácie KFC a pomáhal so zavádzaním značky kaviarenského reťazca Starbucks na tamojšom trhu. Reštaurácie potom povedie tím ľudí okolo Marka Farníka, podnikateľa, od ktorého Kofola v roku 2013 kúpila sieť fresh barov UGO.

Práve nákupom siete UGO sa Kofola pred dvoma rokmi uviedla na trhu rýchleho občerstvenia. O rok neskôr prikúpila ďalšiu sieť fresh barov Mangaloo. Teraz je s 57 barmi najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvými ovocnými a zeleninovými šťavami v strednej Európe. V ťažkom konkurenčnom reštauračnom biznise môže Kofole pomôcť fakt, že má širokú ponuku nápojov vlastnej výroby: okrem Kofoly napríklad vody Rajec, Vinea alebo slovinskej minerálky Radenska. Pod svojimi krídlami má od januára aj distribúciu známej rakúskej značky Rauch (okrem iného džúsy Happy Day).

Koncept NAGRILU sa podľa Kofoly inšpiruje fast-foodmi, čo sa týka rýchlosti prípravy jedla, a tiež tým, že zákazník bude platiť pri pokladnici. Ostatné služby však budú zodpovedať klasickej reštaurácii. V ponuke bude okrem nealka aj pivo Bernard.