Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Ekonomika

Koncern Giorgio Armani zaznamenal v roku 2017 pokles zisku aj tržieb

Archívna snímka z prehliadky značky Emporio Armani. Foto: TASR /AP

Aktuálne sa firma snaží o konsolidáciu svojich značiek.

Rím 2. augusta (TASR) - Taliansky módny koncern Giorgio Armani zaznamenal v roku 2017 pokles zisku aj tržieb.

Čistý zisk sa vlani v porovnaní s rokom 2016 znížil z 270,9 milióna eur na 242,4 milióna eur, uviedla milánska firma v tlačovom vyhlásení. Tržby padli o 7 % na 2,335 miliardy eur.

Prevádzkový zisk (EBITDA) klesol o 5,4 % na 438 miliónov eur. Investície dosiahli 82,5 milióna eur. Vlastný kapitál spoločnosti prvýkrát prekročil hranicu 2 miliárd eur. "Vďaka tejto vysokej likvidite môžeme bez obáv ďalej financovať investície do našich značiek a posilňovať našu medzinárodnú konkurencieschopnosť," uviedla firma.

Koncern Armani vznikol v roku 1975. Aktuálne sa snaží o konsolidáciu svojich značiek. Módny guru Giorgio Armani stiahol z trhu značky Armani Jeans a Armani Collezioni. Ďalej pokračujú len značky Giorgio Armani, Emporio Armani a AX.