Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 20. máj 2024Meniny má Bernard
< sekcia Ekonomika

Le Maire: Zlúčenie PSA a Fiatu Chrysler je dobrou správou pre Európu

Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Obe rady v utorok hlasovali za podpis memoranda o porozumení, ktoré stanovilo finančné podmienky dohody a štruktúru riadenia kombinovanej spoločnosti. A v stredu ho podpísali.

Paríž 18. decembra (TASR) - Podpis dohody o zlúčení taliansko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francúzskej skupiny PSA je dobrou správou pre Francúzsko, Európu i automobilový priemysel. Vyhlásil to v stredu francúzsky minister financií Bruno Le Maire. FCA a PSA podpísali dohodu o svojom zlúčení a vytvorení štvrtého najväčšieho výrobcu áut na svete.

Správne rady oboch koncernov už v utorok (17. 12.) podporili záväznú dohodu o zlúčení, ktorá zahŕňa rôzne opatrenia, aby bola transatlantická väzba "atraktívnejšia" pre regulačné úrady v USA a akcionárov spoločnosti PSA.

Obe rady v utorok hlasovali za podpis memoranda o porozumení, ktoré stanovilo finančné podmienky dohody a štruktúru riadenia kombinovanej spoločnosti. A v stredu ho podpísali.

Urobili tak dôležitý krok smerom k dokončeniu zlúčenia, ktoré oznámili v októbri. Cieľom tejto spolupráce je vytvoriť gigant, ktorý sa z hľadiska predaja zaradí medzi najväčšie automobilové spoločnosti na svete.

V spoločnom vyhlásení oba koncerny uviedli, že novú skupinu povedie generálny riaditeľ PSA Carlo Tavares, pričom predseda predstavenstva FCA John Elkann bude predsedom zlúčenej spoločnosti. Generálny riaditeľ Fiat Chrysler Mike Manley zostane naďalej vo vedení, ale zatiaľ nebolo oznámené, v akej funkcii. A nie je ešte známe ani meno spoločnej firmy.

Obe automobilky už v októbri naznačili, že pôjde o fúziu 50:50, teda, že každá bude mať rovnaký polovičný podiel v zlúčenom koncerne. Ale PSA má jedno miesto v predstavenstve navyše a Tavares zostáva pri kormidle, čím má francúzsky výrobca "navrch" pri každodennom riadení.

Vedenie spoločnosti uviedlo, že fúzia bude dokončená v priebehu 12 až 15 mesiacov. Nová skupina by mala mať príjmy odhadom 170 miliárd eur ročne a vyrobí približne 8,7 milióna automobilov. Bude tak štvorkou na svetovom trhu, po japonskej Toyote, nemeckom Volkswagene a aliancii Renault-Nissan.