Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

M. Výboh odmieta spájanie s Doprastavom a Váhostavom

ILlustarčné foto. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Podnikateľ tak reagoval na jeho spájanie s reštrukturalizáciou Váhostavu.


Bratislava 28. apríla (TASR) - Podnikateľ Miroslav Výboh ako fyzická osoba, ani ako štatutár iných právnických osôb, nie je involvovaný do žiadneho procesu reštrukturalizácie alebo konkurzu prebiehajúceho v SR ani v inom členskom štáte EÚ. V mene Výboha to dnes uviedla advokátska kancelária Relevans s.r.o., ktorá podnikateľa zastupuje.

V dokumente sa zároveň píše, že Výboh nie je majetkovo ani ekonomicky nijako prepojený so stavebnými spoločnosťami Doprastav, a.s. ani Váhostav-SK, a.s., nevlastní ich akcie ani akcie iných spoločností podnikajúcich v oblasti stavebníctva. "Spájanie nášho klienta s reštrukturalizáciou spoločnosti Váhostav-SK, a.s., resp. Doprastav, a.s., považujeme za zavádzajúce, pretože čitateľovi, poslucháčovi či divákovi podsúvajú nepravdivé tvrdenia, ktoré sú prezentované ako kategorické pravdy bez akéhokoľvek podkladu," uvádza Relevans s.r.o.

Tieto V mene Výboha to dnes uviedla advokátska kancelária Relevans s.r.o., ktorá podnikateľa zastupuje.. "Voči týmto tvrdeniam sa v mene nášho klienta dôrazne ohradzujeme a žiadame ich šíriteľov, aby sa v budúcnosti zdržali akýchkoľvek tvrdení, ktoré nie sú v súlade s realitou," dodáva Relevans.

Stanovisko prišlo podľa kancelárie po tom, čo v posledných dňoch v spojitosti s reštrukturalizáciou Váhostavu-SK dochádza "k účelovému spájaniu Miroslava Výboha s uvedeným procesom, a to zo strany viacerých médií, ako aj niektorých politikov".

Reštrukturalizácia Váhostavu-SK zamestnala na viac ako týždeň aj parlament. Politici totiž riešili nepriaznivú situáciu malých subdodávateľov stavebnej firmy, ktorí mali podľa pôvodného reštrukturalizačného plánu dostať len 15 percent z príjmov za odvedenú prácu. Po zmene zákona by mali dostať 50 až 100 percent.

Kým Smer-SD za tento stav vinil lídra KDH Jána Figeľa ako niekdajšieho ministra dopravy, ktorý zazmluvnil výstavbu diaľnic príliš lacno, opozícia videla zodpovednosť v Smere-SD, lebo vraj za tri roky neurobil pre zvrátenie situácie vo Váhostave-SK nič. Opoziční poslanci spomínali aj Miroslava Výboha ako jedného z ľudí v pozadí vládnej strany.