Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Rezort dopravy: Obchvat Bratislavy nie je treba? Opýtajte sa vodičov

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

INEKO dnes predstavil analýzu, podľa ktorej môže byť výstavba obchvatu cez takzvaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) predražená až o miliardu eur.

Bratislava 12. októbra (TASR) - Každý, kto tvrdí, že veľký bratislavský obchvat nie je potrebný a bolo by lepšie jeho výstavbu odložiť do budúceho desaťročia, by mal svoje názory konfrontovať s vodičmi denne stojacimi v zápchach na Prístavnom moste alebo príjazdových cestách od Šamorína. Myslí si to Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR, ktoré takto zareagovalo na dnešné vyjadrenia predstaviteľov Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO).

INEKO dnes predstavil analýzu, podľa ktorej môže byť výstavba obchvatu cez takzvaný PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva) predražená až o miliardu eur. Ministerstvo dopravy inštitút vyzval, aby nepokračovalo v obstarávaní firmy, ktorá má obchvat postaviť formou PPP projektu. A to až dovtedy, kým riadne a neskreslene posúdi prínosy a náklady projektu, a tiež aj možnosti financovania ciest D4 a R7 zo štátneho rozpočtu.

"Aj bývalá vláda, v ktorej Ján Kovalčík (v súčasnosti INEKO) pôsobil ako hlavný stratég Jána Figeľa, plánovala výstavbu tejto cesty formou PPP," pripomenul v reakcii hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Ide totiž podľa jeho slov o jedinú reálnu alternatívu, ako začať s výstavbou už teraz.
O nákladoch na tento projekt bude pritom podľa ministerstva možné rozprávať až v momente, kedy bude známa najlepšia ponuka z prebiehajúcej súťaže. "Po skončení súťaže sa najlepšia ponuka znova vyhodnotí a až následne vláda rozhodne o jej výhodnosti," avizoval Kóňa.

Kým teda nebude známa definitívna suma, rezort dopravy vníma akúkoľvek kritiku výhodnosti či nevýhodnosti len ako politický útok pred prichádzajúcimi parlamentnými voľbami. "Podľa nášho názoru by sa malo o výstavbe diaľnic rozhodovať odborne a na základe potrieb ľudí v regióne, a nie politicky," doplnil Kóňa.