Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

MDVRR: Slovensko vyčerpalo všetky eurofondy určené na dopravu

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek Foto: TASR - Štefan Puškáš

Operačný program Doprava, ktorý riadi ministerstvo dopravy, bol najväčším operačným programom v programovom období eurofondov na roky 2007 až 2013.

Bratislava 2. februára (TASR) - Slovensko využilo všetky eurofondy určené na dopravu z Operačného programu Doprava. Podľa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR sa ho podarilo vyčerpať na 100 %. Do dopravy sa tak od roku 2007 preinvestovalo viac ako 3,7 miliardy eur.

"Plné využitie eurofondov sme si na ministerstve stanovili ako najvyššiu prioritu, a môžem s veľkým potešením konštatovať, že sme túto úlohu úspešne zvládli," zhodnotil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Operačný program Doprava, ktorý riadi ministerstvo dopravy, bol najväčším operačným programom v programovom období eurofondov na roky 2007 až 2013. "V rámci neho sa implementovalo viac ako 140 projektov v oblasti cestnej, železničnej a verejnej osobnej dopravy," vymenoval hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami sa podľa rezortu vďaka projektom OPD predĺžila o 60 kilometrov (km). "Cez OPD sa nám podarilo rozhýbať aj stavebne najnáročnejší úsek D1 pri Strečne s najdlhším diaľničným tunelom Višňové," doplnil minister Počiatek. Rovnako sa podľa jeho slov rozostavalo diaľničné spojenie D3 zo Žiliny smerom na česko-poľské hranice, a práve v týchto dňoch Európska komisia po mesiacoch rokovaní schválila peniaze na úsek Svrčinovec – Skalité.

"Nesmiem zabudnúť na projekty železničnej a mestskej dopravy. Najväčšie slovenské mestá obnovili vozňový park električiek a trolejbusov, zmodernizovali električkové trate, vrátane električkovej trate do Petržalky," opísal šéf rezortu dopravy.

Celkovo sa tak podľa ministerstva z OPD zafinancovalo 130 km diaľnic a rýchlostných ciest, tiež postavilo či zmodernizovalo viac ako 600 km ciest I. triedy a zmodernizovalo 80 km železničných tratí. Zároveň sa nakúpilo či zmodernizovalo 100 regionálnych vlakov a obstaralo 78 nových električiek v Bratislave a Košiciach a 120 trolejbusov v Bratislave. Súčasne sa zmodernizovali električkové trate v Bratislave a Košiciach a postavila sa električková trať do Petržalky cez Starý most v Bratislave.