Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Ekonomika

Michalec: Diplomacia pomáha domácim firmám presadiť sa v zahraničí

Andrej Michalec. Foto: Archív A. Michalca

Na dvojdňovom veľtrhu Design Nation vo štvrtok (19. 10.) a piatok Slovensko reprezentuje značka inovatívneho nábytku Shelfium.

Brusel 20. októbra (TASR) - Projekt ekonomickej diplomacie (PED) pomohol slovenskej značke inovatívneho nábytku Shelfium presadiť sa na prestížnom medzinárodnom veľtrhu Design Nation v belgickom meste Kortrijk. Pre spravodajcu TASR to v piatok potvrdil generálny konzul SR v Belgicku Andrej Michalec.

Na dvojdňovom veľtrhu Design Nation vo štvrtok (19. 10.) a piatok Slovensko reprezentuje značka inovatívneho nábytku Shelfium. Generálny konzul ocenil, že táto značka v sebe spája všetky atribúty sloganu Good Idea Slovakia - je ekologická, inovatívna, moderná, modulárna a slovenská.

Michalec spresnil, že generálny konzulát SR v Bruseli spolu s Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí SR pripravili pre značku Shelfium Projekt ekonomickej diplomacie (PED). Podľa jeho slov tento projekt autori produktu Shelfium vnímajú ako míľnik v procese presadzovania ich jedinečného produktu v zahraničí.

Podľa jeho slov účasťou na tomto veľtrhu sa značka Shelfium zaradila medzi popredné dizajnérske značky sveta, ktoré prezentujú najnovšie inovácie odbornému publiku v segmente nábytok. Upozornil zároveň, že odborná komisia veľtrhu Design Nation ocenila Shelfium troma označeniami - ikonická, nadčasová a "plug & play", čo znamená najvyššie hodnotenie v rámci veľtrhu.

Michalec upozornil, že to nie je prvý úspech tejto značky. Shelfium, značka, za ktorou stojí tvorivá dvojica architektov Stanislav Meliš a Jozef Michalko, získalo v roku 2021 Národnú cenu za dizajn v kategórii Domov a verejný priestor, bolo súčasťou výstavy nábytku Salone de Mobile v Miláne a predstavilo sa aj na týždňoch dizajnu v Budapešti, Viedni a v Bratislave.

Na veľtrhu v Kortrijku popredné dizajnérske značky prezentujú svoje inovácie vybranému a profesionálnemu publiku a tiež kupujúcim a dôležitým aktérom pôsobiacim v rôznych oblastiach kontraktačného a projektového trhu, ako sú hotely, špičkové bary a reštaurácie, kancelárske priestory, múzeá, výletné lode, verejné priestory či pohostinstvá. Na veľtrhu sa zúčastňujú aj vývojári projektov a tiež zástupcovia maloobchodu s nábytkom. Vystavené kategórie produktov zahŕňajú nábytok (obývací, spací, kancelársky, relaxačný, exteriérový), osvetlenie, podlahy, koberce a koberčeky, textil, interiérové okná a dvere, sanitu a dizajnové predmety všeobecne.





(spravodajca TASR Jaromír Novak)