Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

V michalovskom Zekone sa stále šije aj pre armádu

Ilustračné foto Foto: TASR/MTI

Firma zamestnávajúca 175 ľudí, exportuje hlavne do Českej republiky, ďalej do Nemecka, Švajčiarska a v malej miere do Maďarska.

Michalovce 20. marca (TASR) – Michalovce patria k tradičným centrám odevného priemyslu. V meste sa šije bežná pánska konfekcia i výrobky pre armádu. Ich producentom je spoločnosť Zekon.

Tradícia tejto značky sa odvíja od firiem Jata a Beti, ktoré pôsobili v Michalovciach od roku 1942. "V roku 1948 na ne po znárodnení a rôznych turbulenciách nadviazali Odevné závody, národný podnik v Prešove, ktorý bol v roku 1953 premenovaný na Odevné závody kpt. Nálepku (OZKN)," informoval TASR vedúci obchodného úseku spoločnosti Zekon Michal Kandala.

Ako ďalej uviedol, od roku 1962 prebiehala výroba v Michalovciach na tom istom mieste, kde je aj v súčasnosti sídlo firmy. "V roku 1990 došlo k osamostatneniu výrobného závodu Michalovce od OZKN a 11. apríla 1994 bola v obchodnom registri zaregistrovaná firma Zekon, akciová spoločnosť, Michalovce," doplnil Kandala.

Pod Zekon patrili od jeho vzniku dva závody, a to v Michalovciach a Humennom. Humenskú pobočku následne v roku 2009 zrušili. Výrobný proces prebieha v súčasnosti iba v Michalovciach.

Na Zemplíne sa šili pôvodne hlavne poľné rovnošaty pre armádu ČSSR. Osamostatnením od OZKN v roku 1990 začal podnik s reštrukturalizáciou svojho výrobného programu. Podnetom bolo prispôsobenie sa zmeneným podmienkam a požiadavkám trhu.

Do výrobného portfólia pribudli najprv džínsové odevy, neskôr vychádzkové nohavice a ako posledné saká a zimné plášte. V súčasnosti Zekon produkuje pánske obleky, saká, kabáty, džínsové a voľnočasové oblečenie, ešte stále aj špeciálne výrobky pre armádu. Časť sortimentu je určená aj pre dámy.

Firma zamestnávajúca 175 ľudí, exportuje hlavne do Českej republiky, ďalej do Nemecka, Švajčiarska a v malej miere do Maďarska. "Najväčší záujem je o pánske vychádzkové a voľnočasové kolekcie šité pod vlastnými a franchizovými značkami. V posledných troch rokoch sme však zaznamenali aj zvýšenie objednávok pri profesných odevoch - sakách, nohaviciach a sukniach," priblížil Kandala.