Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Ekonomika

Mliekari chcú kampaňou naučiť ľudí spoznávať slovenské mliečne výrobky

Ilustračné foto Foto: TASR

Spustenie tejto časti kampane je podľa mliekarenských zväzov reakciou na viaceré potravinové škandály z posledných dní, keď sa názov na výrobku nezhodoval so skutočnou krajinou pôvodu.

Bratislava 27. apríla (TASR) – Slovenský mliekarenský zväz (SMZ) spolu so Slovenským zväzom prvovýrobcov mlieka (SZPM) spúšťa vôbec prvú kampaň potravinárov na podporu slovenských mliečnych výrobkov.

Reklamnou akciou, ktorá bude prebiehať od mája do októbra, chcú mliekari naučiť ľudí na Slovensku rozpoznávať domáce mliečne výrobky a podnietiť spotrebiteľov k ich kúpe.

"Chceme podať spotrebiteľovi informáciu o tom, prečo sa má k slovenským výrobkom vrátiť. Aby ich v obchodoch hľadal a ľahko identifikoval," uviedla na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálna sekretárka SMZ Zuzana Nouzovská.

Kampaň bude prebiehať v dvoch etapách. Prvú tvorí edukačná časť, ktorá má ľudí naučiť, ako na obaloch tovarov zistia, že ide o slovenské výrobky. Každý domáci mliekarenský výrobok má totiž na obale ovál, v ktorom je uvedený okrem čísla závodu aj kód krajiny pôvodu. Mliečny výrobok zo Slovenska tak má na obale napísané SK.

"Áno, ten ovál je malý, ale je tam. Ak ho bude spotrebiteľ hľadať, určite ho nájde," dodala Nouzovská. Mliekari podľa jej slov nenašli lepšiu cestu na to, ako ľuďom ukázať, kde označenie o pôvode výrobku hľadať.

Spustenie tejto časti kampane je podľa mliekarenských zväzov reakciou na viaceré potravinové škandály z posledných dní, keď sa názov na výrobku nezhodoval so skutočnou krajinou pôvodu. Slovenské potraviny sú pritom regulované Zákonom o potravinách a Potravinovým kódexom. Na dovozené výrobky sa však tieto pravidlá nevzťahujú.

V druhej časti kampane chcú mliekari poukázať na kvalitu a bezpečnosť slovenských výrobkov a naučiť ľudí kupovať ich. V súčasnosti totiž tvorí predaj slovenských výrobkov na domácom trhu menej ako 50 %. "Potrebujeme slovenského spotrebiteľa mobilizovať, aby hľadal slovenské mliečne výrobky a nie len mliečne výrobky, ale aj slovenské potraviny vôbec," dodala Nouzovská.

Kampaň si vyžiada náklady približne 800.000 eur a financovaná bude slovenskými prvovýrobcami a spracovateľmi mlieka z Mliečneho fondu. Okrem médií či bilboardov ju ľudia budú môcť vidieť aj v troch obchodných reťazcoch - Tesco, Terno a Coop Jednota.