Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. marec 2024Meniny má Jozef
< sekcia Ekonomika

Na Slovensku 23 % zákazníkov uhrádza faktúry s omeškaním

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Zákazníci sú pri platbách za poskytnuté tovary a služby nedisciplinovaní.

Bratislava 16. októbra (TASR) - Manažment pohľadávok je dôležitým predpokladom pre rast firiem. Vďaka tomu, že sa spoločnostiam podarí zinkasovať aspoň časť peňazí od svojich dlžníkov, udržia sa nad vodou a zabráni sa domino efektu. Spoločnosti môžu získané peniaze investovať do svojho rastu a rozvoja. Podľa štúdie „European Payment Practices“ 2017 sa 6 % obratu firiem na Slovensku vracia prostredníctvom inkasných spoločností.

Zákazníci sú pri platbách za poskytnuté tovary a služby nedisciplinovaní. Celkovo možno podľa prieskumu konštatovať, že v Európe platia faktúry neskoro v 19 % prípadov, 3 % neplatia vôbec. Na Slovensku 23 % zákazníkov platí s omeškaním a úplne nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok.

Faktom je, že získané meškajúce platby inkasom pohľadávok predstavujú pre firmy dôležitú podporu. Podľa štúdie slovenské spoločnosti takto získanú likviditu používajú najmä na úhradu vlastných neuhradených faktúr. A investujú do svojej budúcnosti.

"Profesionálny manažment pohľadávok znižuje riziko likvidity pre spoločnosti. Pomáha udržiavať v normále peňažný tok firiem a dovoľuje im investovať získané peniaze do dôležitých oblastí podnikateľskej činnosti," uviedol Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Firmy na Slovensku najčastejšie používajú peniaze získané manažmentom pohľadávok na úhradu vlastných záväzkov (72 %), potom je to udržiavanie alebo vytváranie nových pracovných miest (47 %), či expanzia obchodnej činnosti (40 %). Dôležitý podiel majú aj investície do výskumu a vývoja a investície do finančného trhu (zhodne po 28 %).