Od 1. júla slovenským firmám nechodia od úradov obálky. Štátne inštitúcie, ale aj samosprávy, súdy, notári či exekútori majú od tohto termínu povinnosť komunikovať s podnikateľmi elektronicky.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TASR) – Úradné zásielky už nechodia podnikateľom do klasických poštových schránok, ale elektronicky. Výhodou štátnej e-schránky je, že ju na rozdiel od tej klasickej netreba kontrolovať denne. Poukázala na to Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES). O každej novej pošte príde používateľovi upozornenie na e-mail alebo SMS.
Od 1. júla tohto roka slovenským firmám nechodia od úradov obálky. Štátne inštitúcie, ale aj samosprávy, súdy, notári či exekútori majú od tohto termínu povinnosť komunikovať s podnikateľmi elektronicky. NASES aktivovala na doručovanie všetky schránky právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a so sídlom na Slovensku.
Neznamená to podľa nej, že predstavitelia firiem sa musia do schránky prihlásiť každý deň. „Používatelia si môžu nastaviť oznámenia na nimi vybranú e-mailovú adresu či mobilné číslo. Ak im bude doručená nejaká zásielka, dostanú mail či SMS,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
E-schránku tak netreba kontrolovať denne ako klasické poštové schránky, používateľovi stačí na nastavenie oznámení jeden prístup. Následne do e-schránky vstúpi až vtedy, keď mu od úradov príde zásielka.
Do firemných elektronických schránok majú umožnený prístup všetci ich štatutári. Tí v schránke nemusia pracovať sami. Jej správou môžu poveriť elektronicky alebo listinne niekoho, komu dôverujú.
„Dostať sa do schránky a prečítať si tak dôležité správy od úradov môžu iba tí štatutári alebo nimi poverené osoby, ktoré majú občiansky preukaz s čipom a bezpečnostným osobným kódom,“ upozornil Molnár. Tieto prvky zabezpečujú, že k citlivým údajom sa nedostane nikto nepovolaný.
Ak podnikatelia svoj čipový občiansky s bezpečnostným kódom ešte nemajú, môžu si ich vybaviť na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.
Od 1. júla tohto roka slovenským firmám nechodia od úradov obálky. Štátne inštitúcie, ale aj samosprávy, súdy, notári či exekútori majú od tohto termínu povinnosť komunikovať s podnikateľmi elektronicky. NASES aktivovala na doručovanie všetky schránky právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a so sídlom na Slovensku.
Neznamená to podľa nej, že predstavitelia firiem sa musia do schránky prihlásiť každý deň. „Používatelia si môžu nastaviť oznámenia na nimi vybranú e-mailovú adresu či mobilné číslo. Ak im bude doručená nejaká zásielka, dostanú mail či SMS,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.
E-schránku tak netreba kontrolovať denne ako klasické poštové schránky, používateľovi stačí na nastavenie oznámení jeden prístup. Následne do e-schránky vstúpi až vtedy, keď mu od úradov príde zásielka.
Do firemných elektronických schránok majú umožnený prístup všetci ich štatutári. Tí v schránke nemusia pracovať sami. Jej správou môžu poveriť elektronicky alebo listinne niekoho, komu dôverujú.
„Dostať sa do schránky a prečítať si tak dôležité správy od úradov môžu iba tí štatutári alebo nimi poverené osoby, ktoré majú občiansky preukaz s čipom a bezpečnostným osobným kódom,“ upozornil Molnár. Tieto prvky zabezpečujú, že k citlivým údajom sa nedostane nikto nepovolaný.
Ak podnikatelia svoj čipový občiansky s bezpečnostným kódom ešte nemajú, môžu si ich vybaviť na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku.