Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 28. máj 2024Meniny má Viliam
< sekcia Ekonomika

NDS: V septembri sa predalo 215.000 kusov diaľničných známok

Logo Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Foto: TASR - Radovan Stoklasa

Takmer 54 % kusov diaľničných známok sa v tomto roku predalo na obchodných miestach.

Bratislava 6. novembra (TASR) – Celkový počet elektronických diaľničných známok (eDZ) predaných za september dosiahol 215.183 kusov. Príjem z úhrady eDZ predstavoval 2,83 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Za prvých deväť mesiacov tohto roka si motoristi zakúpili spolu 2.951.653 kusov eDZ. Príjem z úhrady eDZ dosiahol za toto obdobie 65,93 milióna eur. V septembri bol najväčší záujem o 10-dňovú známku v počte 155.118 kusov. Po nej nasledovali 30-dňová, 365-dňová a ročná eDZ. Za obdobie január až september sa najviac predávala rovnako 10-dňová známka s počtom 1.418.485 kusov, nasledovaná ročnou, 365-dňovou a 30-dňovou eDZ. Pri domácich vodičoch eviduje NDS v tomto roku predaných zatiaľ najviac ročných eDZ, vodiči so zahraničnými značkami preferujú hlavne 10-dňovú známku.

Takmer 54 % kusov diaľničných známok sa v tomto roku predalo na obchodných miestach. Prostredníctvom ostatných predajných kanálov, ako sú webová stránka www.eznamka.sk, mobilná aplikácia eznamka a mýtomaty, to bolo viac ako 46 % kusov. "Z hľadiska spôsobu platby takmer 70 % tržieb za úhradu eDZ bolo realizovaných bezhotovostne, na hotovosť pripadá niečo nad 30 %. Na rozdiel od bezhotovostných, platby hotovosťou klesli od začiatku roka medziročne o viac ako 20 %," priblížila Žgravčáková.

Najviac diaľničných známok si kupujú tradične Slováci, išlo o 1,82 milióna kusov, nasledujú Česi, Poliaci a Nemci. Na Slovákov tak pripadá až 61,5 % kusov eDZ predaných v tomto roku. Viac ako 27 % z predaných kusov uhradili vodiči zo susedných krajín a vyše 11 % motoristi z ostatných štátov.