Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

VIDEO: O obchvat Bratislavy budú v druhom kole súperiť štyri konzorciá

Tlačová konferencia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (MDVRR SR) a zástupcov štyroch postupujúcich konzorcií v súťaži na výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Na snímke štátny tajomník MDVRR SR Viktor Stromček. Foto: TASR

Víťaz súťaže, ktorý obchvat postaví, by mal byť známy v poslednom štvrťroku tohto roka a pred koncom roka by sa s ním mala podpísať zmluva.

Bratislava 22. júna (TASR) – O výstavbu obchvatu Bratislavy budú súperiť v druhom kole súťaže štyri európske konzorciá. Tie postúpili z konkurencie deviatich záujemcov. Víťaz súťaže, ktorý obchvat postaví, by mal byť známy v poslednom štvrťroku tohto roka a pred koncom roka by sa s ním mala podpísať zmluva.

"Sme presvedčení o tom, že máme skutočne konzorciá, ktoré sú svojou silou a veľkosťou schopné ponúknuť najlepšie technické riešenie aj najlepšiu cenu," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Prvé konzorcium, ktoré bude o obchvat bojovať, vedie spoločnosť Strabag. "Veľmi radi by sme sa zapojili do implementácie tohto projektu," skonštatoval dnes výkonný riaditeľ firmy Thomas Höfner. V poradí druhé súťažiace združenie firiem vedie spoločnosť Hochtief. "Ak vyhráme, dozrieme na to, aby veľkú časť dodávateľského reťazca zabezpečovali slovenské firmy," avizoval Oliver Wagner zo spoločnosti.

Na čele tretieho konzorcia je firma Cintra, jej predstaviteľ Carlos Ugarte Cruz označil obchvat Bratislavy za dôležitý a veľmi potrebný projekt. Štvrté konzorcium vedie spoločnosť Vinci. Jej výkonný riaditeľ Marcel Vial avizoval, že samotnú výstavbu by v prípade úspechu v tendri robila slovenská spoločnosť Eurovia SK, ktorá spadá do skupiny Vinci.



Podľa poradcu ministerstva dopravy k tomuto PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) Mareka Staroňa by mali teraz prebiehať rozhovory s jednotlivými konzorciami. Po nich sa sformuje zadanie pre konečnú ponuku a následne štát vyzve všetkých štyroch uchádzačov, aby predložili finálnu ponuku.

"Očakávame, že víťazný uchádzač bude vybratý v poslednom štvrťroku a pred koncom roka dôjde k podpisu koncesnej zmluvy," doplnil Staroň. Po podpise zmluvy bude víťazný uchádzač kompletizovať kroky na zabezpečenie financovania projektu. Staroň očakáva, že k finančnému uzatvoreniu dôjde v 1. štvrťroku budúceho roka.



Obchvat Bratislavy by mala tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. S jeho výstavbou by sa podľa predpokladov malo začať v roku 2016 a dokončený by mal byť v roku 2019. Predpokladané stavebné náklady na projekt sú vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky by mala byť v hodnote 4,53 miliardy eur.

Štúdia realizovateľnosti projektu predpokladá, že po dokončení by sa mali ročné splátky štátu za cestu pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Ich konečnú podobu však určí až výsledok súťaže.