Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu.
Autor TASR
Viedeň 25. novembra (TASR) - Nakupovanie môže u ľudí vyvolávať podobné príznaky, ako po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu organizácie Greenpeace.
Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň. "Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.
"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," dodáva hovorkyňa Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.
Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň. "Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.
"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," dodáva hovorkyňa Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.