Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 23. máj 2024Meniny má Želmíra
< sekcia Ekonomika

Nakupovanie vyvoláva podobné pocity ako po prehýrenej noci

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu.

Viedeň 25. novembra (TASR) - Nakupovanie môže u ľudí vyvolávať podobné príznaky, ako po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno. Vyplýva to z medzinárodného prieskumu organizácie Greenpeace.

Nakupovanie dodáva ľuďom pozitívny impulz, ktorý možno preukázať zvýšenou hladinou hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň. "Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.

"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," dodáva hovorkyňa Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.