Automobilka oznámila pozastavenie výstavby závodu v Turecku v hodnote 1,3 miliardy eur minulý mesiac. Reagovala tak na medzinárodnú kritiku tureckej vojenskej operácie na severe Sýrie.
Autor TASR
Wolfsburg 1. novembra (TASR) - Vplyvné odbory v nemeckej automobilke Volkswagen (VW) varovali, že zablokujú plány firmy postaviť závod v Turecku, dokiaľ sa neukončí násilie na severe Sýrie vyvolané ofenzívou Ankary. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
"Chcem, aby bolo jasné, že zástupcovia odborov nedajú súhlas (s výstavbou závodu) dovtedy, dokiaľ sa Turecko bude usilovať dosiahnuť svoje politické ciele silou a vojenským ťažením," uviedol predseda závodnej rady a člen dozornej rady VW Bernd Osterloh.
Automobilka oznámila pozastavenie výstavby závodu v Turecku v hodnote 1,3 miliardy eur minulý mesiac. Reagovala tak na medzinárodnú kritiku tureckej vojenskej operácie na severe Sýrie.
Výrobná kapacita závodu, v ktorom by sa mala vyrábať nová generácia Volkswagenu Passat a sesterský model Škoda Superb, je plánovaná na približne 300.000 áut ročne, pričom projekt by pre VW znamenal základňu pre expanziu v Turecku a v širšom regióne Blízkeho východu. Pre Turecko by závod zasa predstavoval významný míľnik v príleve zahraničných investícií po problematickom ekonomickom období.
Postoj odborov je kľúčový, keďže majú výrazný vplyv na strategické rozhodnutia firmy. Zástupcovia odborov kontrolujú polovicu kresiel v dozornej rade a majú aj právo veta.
Proti výstavbe sa už postavil člen dozornej rady VW a premiér spolkovej krajiny Dolné Sasko Stephan Weil. Dolné Sasko vlastní vo VW 20 % a má veľký vplyv pri rozhodovaní automobilky.
Podľa informácií týždenníka Automobilwoche zo začiatku tohto týždňa by VW mohol v budúcnosti vyrábať model Passat namiesto v Turecku na Slovensku. Ako pre týždenník povedali zdroje oboznámené so situáciou, jednou z alternatív, o ktorej sa diskutuje v rámci koncernu, je aj presun produkcie Passatu do bratislavského závodu. Aktuálne sa v Bratislave vyrábajú napríklad športovo-úžitkové vozidlá (SUV) VW Touareg a Audi Q7 a malé autá VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo. Produkcia týchto mini áut by sa mala postupne obmedzovať, keďže tento segment klesá, čo uvoľní potrebné výrobné kapacity.
"Chcem, aby bolo jasné, že zástupcovia odborov nedajú súhlas (s výstavbou závodu) dovtedy, dokiaľ sa Turecko bude usilovať dosiahnuť svoje politické ciele silou a vojenským ťažením," uviedol predseda závodnej rady a člen dozornej rady VW Bernd Osterloh.
Automobilka oznámila pozastavenie výstavby závodu v Turecku v hodnote 1,3 miliardy eur minulý mesiac. Reagovala tak na medzinárodnú kritiku tureckej vojenskej operácie na severe Sýrie.
Výrobná kapacita závodu, v ktorom by sa mala vyrábať nová generácia Volkswagenu Passat a sesterský model Škoda Superb, je plánovaná na približne 300.000 áut ročne, pričom projekt by pre VW znamenal základňu pre expanziu v Turecku a v širšom regióne Blízkeho východu. Pre Turecko by závod zasa predstavoval významný míľnik v príleve zahraničných investícií po problematickom ekonomickom období.
Postoj odborov je kľúčový, keďže majú výrazný vplyv na strategické rozhodnutia firmy. Zástupcovia odborov kontrolujú polovicu kresiel v dozornej rade a majú aj právo veta.
Proti výstavbe sa už postavil člen dozornej rady VW a premiér spolkovej krajiny Dolné Sasko Stephan Weil. Dolné Sasko vlastní vo VW 20 % a má veľký vplyv pri rozhodovaní automobilky.
Podľa informácií týždenníka Automobilwoche zo začiatku tohto týždňa by VW mohol v budúcnosti vyrábať model Passat namiesto v Turecku na Slovensku. Ako pre týždenník povedali zdroje oboznámené so situáciou, jednou z alternatív, o ktorej sa diskutuje v rámci koncernu, je aj presun produkcie Passatu do bratislavského závodu. Aktuálne sa v Bratislave vyrábajú napríklad športovo-úžitkové vozidlá (SUV) VW Touareg a Audi Q7 a malé autá VW Up, Seat Mii a Škoda Citigo. Produkcia týchto mini áut by sa mala postupne obmedzovať, keďže tento segment klesá, čo uvoľní potrebné výrobné kapacity.