Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Výsledky spoločnosti Orange Slovensko výrazne poznačila regulácia cien

Foto: TASR

Kľúčovými faktormi, ktoré ovplyvnili vývoj trhovej pozície firmy Orange, boli rastúci záujem zákazníkov o mobilné dátové služby a stabilizácia zákazníckej bázy hlasových služieb.

Bratislava 29. júla (TASR) - Až 350.000 zákazníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %, sa rozhodlo v 1. polroku 2014 podpísať alebo opätovne predĺžiť zmluvu na niektorú zo služieb spoločnosti Orange Slovensko.

K 30. júnu 2014 evidoval Orange spolu 2,976 milióna aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,787 milióna klientov mobilných služieb. Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie vzrástol medziročne o 69 % na takmer 189.000. Celkový počet klientov spoločnosti Orange sa tak v 1. polroku zvýšil o 2,6 %.

Kľúčovými faktormi, ktoré ovplyvnili vývoj trhovej pozície firmy Orange, ako aj vývoj finančných ukazovateľov, boli rastúci záujem zákazníkov o mobilné dátové služby a stabilizácia zákazníckej bázy hlasových služieb, čo sa prejavilo aj historicky najnižším počtom prenesených čísel ku konkurencii. Ten klesol medziročne o 21 % a dosiahol 39.000. Svoje číslo si v 1. polroku 2014 do spoločnosti Orange prenieslo takmer 19.000 zákazníkov.

Výnosy Orange Slovensko k 30. júnu 2014 dosiahli 285,7 milióna eur. Viac ako polovicou sa na medziročnom poklese výnosov o 11 % podieľala regulácia cien. Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov z mobilných služieb boli výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch tvorili 26 %, medziročne sa zvýšili o 4 %.

Počet zákazníkov využívajúcich mobilné dátové služby v Orangei k 30. júnu prekročil miliónovú hranicu. Výnosy z nich medziročne vzrástli o 8 % a na 38,2 milióna eur.

„Za rastúcim záujmom o mobilné dátové služby v našej sieti vidíme kombináciu našej obchodnej politiky zameranej na ponuku smartfónov a tabletov za čo najvýhodnejšie ceny a investície, ktoré prinášajú mobilný internet od Orangeu do stále nových oblastí,“ zhodnotil výsledky spoločnosti jej generálny riaditeľ Pavol Lančarič.

Smartfóny využíva už viac ako polovica zákazníkov Orangeu a vyše 130.000 tabletov využívaných na Slovensku si doteraz zákazníci kúpili práve v Orangei.

Spoločnosť v 1. polroku pokračovala v investíciách do rozširovania rýchleho mobilného internetu do vidieckych oblastí vďaka technológii UMTS 900 a priniesla komerčnú prevádzku siete najnovšej generácie 4G.

„Naším jednoznačným cieľom je prinášať čo najlepší užívateľský komfort v rámci mobilného internetu. Preto sa snažíme, aby na väčšine územia Slovenska mali naši zákazníci čo najvyššie dostupné rýchlosti pripojenia. Pokrytie nášho vysokorýchlostného mobilného internetu, teda 3G aj 4G, prekročí do konca roka 90 % populácie Slovenska,“ informoval zástupca generálneho riaditeľa a riaditeľ úseku informačných systémov a sietí spoločnosti Orange Slovensko Ivan Golian.