Ekonomika

Pivovar Budvar zaznamenal v roku 2015 rekord v produkcii aj exporte

TASR, 7. januára 2016 18:19

V roku 2015 uvaril pivovar viac než 1,6 milióna hektolitrov piva, čo predstavuje medziročný rast takmer o 10 %.

Ilustračná foto Foto: FOTO TASR/Martin Baumann
Praha 7. januára (TASR) - Českej pivovarníckej spoločnosti Budějovický Budvar sa vlani podarilo prekonať aj úspešné výsledky z roku 2014. Pivovar uvaril rekordné množstvo piva a dosiahol aj najvyšší export v 120-ročnej histórii. Výrazne vzrástli tiež tržby. Informoval o tom server iDNES.cz.

"Za posledných 10 rokov sa produkcia zvýšila o 39 %. V roku 2015 uvaril pivovar viac než 1,6 milióna hektolitrov piva, čo predstavuje medziročný rast takmer o 10 %," uviedol hovorca Budvaru Petr Samec.

Export sa medziročne zvýšil o vyše 10 %, keď do 73 krajín putovalo takmer 900.000 hektolitrov piva. Spoločnosti sa darilo aj na domácom trhu, kde pivovar zvýšil predaj o 9 %. Tržby podniku minulý rok vzrástli o 8 % a prekročili hodnotu 2,55 miliardy Kč (94,34 milióna eur).

Podľa obchodného riaditeľa Budějovického Budvaru Roberta Chrta je pozitívnou správou najmä rastúci export. "V našich najdôležitejších exportných krajinách - v Nemecku a na Slovensku - sme predali historicky najvyššie objemy piva," povedal Chrt. Na trhoch ako Taliansko, Kanada a Švédsko zaznamenala spoločnosť dvojciferný rast a vstúpila aj na nové trhy, ako sú napríklad Egypt, Mali alebo Niger. Podľa očakávania sa jej príliš nedarilo v Rusku a na Ukrajine, no tento prepad dokázala eliminovať v iných krajinách.
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

včera 21:23

O aktíva SABMiller majú záujem investičné fondy i skupina J&T
Spustenie predaja sa očakáva koncom septembra, tvrdia nemenované zdroje.

sk
včera 21:00

Minimálna mzda v Česku vzrastie
Súčasná výška minimálnej mzdy je 9900 Kč.

sk
včera 20:40

Verizon prevezme webové aktivity Yahoo za 4,83 miliardy dolárov
Verizmus zlúči Yahoo so svojou internetovou divíziou AOL, aby mohol v oblasti internetovej reklamy lepšie konkurovať Google a Facebooku.

sk

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac