Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 13. máj 2024Meniny má Servác
< sekcia Ekonomika

Nedá sa vylúčiť, že o reštrukturalizáciu požiadajú aj iné veľké firmy

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek. Foto: TASR/Michal Svítok

Aktuálne problémy stavebných firiem sú podľa ministra dopravy Jána Počiatka výsledkom politického tlaku na nereálne lacné diaľnice jeho predchodcu.

Bratislava 15. mája (TASR) – Situácia v slovenskom stavebníctve sa vyhrotila tak, že na pokraji krachu sú nielen malé a stredné firmy, ale aj veľkí zhotovitelia ciest.

Spoločnosť Doprastav už v marci tohto roku požiadala o reštrukturalizáciu a podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) sa nedá vylúčiť, že budú nasledovať aj niektoré iné veľké stavebné firmy.

"Áno, stavebníctvo má problémy. Je to vážna situácia, určite ju treba riešiť a vôbec to nemienim nijako zľahčovať," zdôraznil dnes Počiatek v Národnej rade (NR) SR v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok. Odpovedal na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca. Toho zaujímalo, či sa šéf rezortu dopravy neobáva, že po Doprastave požiadajú o reštrukturalizáciu aj ďalšie firmy, ktoré stavajú diaľnice. To by znamenalo spomalenie ich výstavby.

"Áno, obávam sa," zareagoval Počiatek. Doplnil tiež, že reštrukturalizácia takej významnej a pri výstavbe diaľnic zainteresovanej spoločnosti ako je Doprastav, môže mať vplyv nielen na subdodávateľov, ale aj samotnú výstavbu. "To nás, samozrejme, neteší a dúfam, že ani vás," adresoval minister Zajacovi.

Aktuálne problémy stavebných firiem sú podľa Počiatka výsledkom politického tlaku na nereálne lacné diaľnice jeho predchodcu. Ním bol šéf kresťanských demokratov Ján Figeľ.

"Spôsobila to najmä politika dumpingových cien, na ktorej ste si práve vy robili vehementnú politickú kampaň," uviedol šéf rezortu dopravy. Smer-SD ako vtedajšia opozícia však podľa neho upozorňovala na to, že tieto ceny sú nereálne a musia sa niekde prejaviť.

Zajac mu však oponoval s tým, že to boli normálne európske ceny, za ktoré stavajú diaľnice susedné krajiny EÚ. Zároveň to boli podľa neho slobodné rozhodnutia manažérov firiem ponúkať v súťažiach také nízke ceny. "My sme ceny neurčovali," zdôraznil. Keď stavbári takéto ceny dali, mali by teraz podľa neho za ne diaľnice aj postaviť.