Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 1. jún 2024Meniny má Žaneta
< sekcia Ekonomika

Podiel slovenských potravín na regáloch predajní klesol na 46 percent

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

V ponuke hypermarketov sa podiel slovenských potravinárskych výrobkov v júni 2012 medziročne znížil na 47 % z vlaňajších 52 %.

Bratislava 21. júna (TASR) – Slovenské potravinárske výrobky mali na regáloch predajní v júni tohto roka 46-% podiel, pričom oproti roku 2011 poklesol o 4 percentuálne body (p. b.). Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.

"Stav, ktorý máme v tomto roku v porovnaní s minulým rokom, je pre nás veľmi nepríjemným prekvapením. Celkovo podiel slovenských výrobkov na pultoch obchodných reťazcov poklesol z 50 % na 46 %. Štyri percentuálne body však znamenajú reálny pokles v absolútnych číslach o 8 %," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii prezident PKS Daniel Poturnay.

Najvyšší podiel, až 69 %, mali na pultoch predajní slovenské vody a minerálky, naopak najnižší, približne 20 %, konzervované produkty. Mlieko v prieskume zaznamenalo 60-% podiel, pivo 58-%, mliečne výrobky 53-%, balené mäsové výrobky 51-%, liehoviny a destiláty 50-%, víno 47-%, cestoviny 47-%, prírodné syry 45-%, balené trvanlivé pečivo 42-%, oleje 36-%, čokoládové cukrovinky 36-%, tzv. spracované produkty 35-%, nealkoholické nápoje 31-% a nečokoládové cukrovinky 26-% podiel.

V ponuke hypermarketov sa podiel slovenských potravinárskych výrobkov v júni 2012 medziročne znížil na 47 % z vlaňajších 52 %, v supermarketoch poklesol z 57 % na tohtoročných 54 %, v malých a diskontných predajniach sa podiel v medziročnom porovnaní zachoval na úrovni 67 %, respektíve 32 %.

Potravinárska komora Slovenska je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.